Ga naar inhoud

Bosch WTL5481/04 slaat regelmatig af


Aanbevolen berichten

Machine slaat tijdens het drogen regelmatig af.
Na startknop indrukken begint hij onmiddellijk, maar kan ieder willekeurig moment dan weer opnieuw afslaan, soms werkt hij zijn programma feilloos en in een keer af.
Als hij afgeslagen is, dan blinkt de startknop wel.
Link naar reactie
Louis,
De machine is al ruim op leeftijd en ik schrok van de prijslijst van de onderdelen.
De bedieningsmodule van 274 euro en de vermogensprint van 308 euro en beide niet meer leverbaar.
Dus dat gaat hem niet worden.
De machine is rond de 22 jaar oud.

Van deze machine kan ik helaas geen documentatie meer vinden, Ik weet niet of er in die jaren al de beruchte chip LNK of TNY gebruikt werd.
Dan is dat de eerste gedachte bij de symptomen, die je schetst.
Dan gaat heel kort alles op donker stopt en is de machine weer startgereed.

Helaas kun je daar niets aan meten, die dit zeker stelt.

Dus het zou te proberen zijn om de chip te vervangen.


Als je geen ervaring hebt met het solderen van deze kleine SMD componenten dan zou ik, de print opsturen naar een van de printreparateurs.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Beste Lampje,
Je uitleg is duidelijk, mijn conclusie is dat de machine na 22 jaren trouwe dienst in een gezin met drie kinderen en nu voor de eerste keer begint te sputteren, op welverdiend pensioen mag gaan.


Bedankt voor de deskundige toelichting en hulp bij dit onderwerp en tot nog eens.
Biertje komt er aan !
Link naar reactie
Louis, hartelijk dank voor je terugkoppeling en het bier.

Ga het volgende tijdperk in met een warmtepompdroger en laat je niet verleiden door aanbiedingen die de oude meuk aan het opruimen zijn.
Want condensdrogers met verwarmingselementen zijn niet meer van deze tijd.

Want dat merk je direct in je energierekening met jouw gezin.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...