HND Geplaatst: 13 mei 2021 Delen Geplaatst: 13 mei 2021 Ik heb vandaag geprobeerd een Whirlpool ADG6353 A+PCFD type WAYFD van een jaar of 8 oud weer tot leven te brengen. Servicenummer 10543832 Vooralsnog niet gelukt. Wat doet ie: - programma kan gestart worden - een paar minuten hoor je de pomp draaien - er gaat echter geen water stromen - één piep - de pomp bromt nog een halve minuut door - weer een piepje en de machine stopt - het stopknopje in het bedieningstableau knippert 8 maal. Volgens de gebruiksaanwijzing betekent het 8 maal knipperen dat de afvoer geblokkeerd is. Nou, daar is niets aan te vinden, alle slangen zijn ok, het sifon is niet verstopt of zo. Er staat geen water in de machine, alleen onderin het pompputje onder het filter een centimeter water. Ben benieuwd naar jullie advies of analyse! Link naar reactie
Tukkertje Geplaatst: 14 mei 2021 Delen Geplaatst: 14 mei 2021 Sommige afvoerpompen meten zelf of het water weg is. Het kan zijn dat er rommel om de as van de pomp zit. Ik zal vanmiddag even verder kijken wat er nog meer aan de hand kan zijn ⚡⚡Met vriendelijke groeten, Tukkertje⚡⚡ Link naar reactie
HND Geplaatst: 14 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2021 Dag Bennie, Bedankt alvast! Even voor de duidelijkheid: met "er gaat echter geen water stromen" bedoel ik dat er geen vers leidingwater wordt ingelaten tijdens de paar minuten dat ie aan staat. Link naar reactie
Oplossing Tukkertje Geplaatst: 15 mei 2021 Oplossing Delen Geplaatst: 15 mei 2021 Onder de zeven zit een glazen rondje, dit is de waterindicator. Als die vuil is denkt de machine misschien dat er nog water in staat en dus geen vers water wil toelaten. Om al het andere uit te sluiten gooi je er een emmer water in en kijk of dat weggepompt word https://www.partsnl.nl/apparaten/whirlpool-adg-6353-a-pc-fd-854263501000-1012933/whirlpool-schakelaar-480140101529-vaatwasser-2 ⚡⚡Met vriendelijke groeten, Tukkertje⚡⚡ Link naar reactie
HND Geplaatst: 17 mei 2021 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2021 Dag Bennie, Je bent een held!! We hebben dit vanmiddag geprobeerd met een paar liter water en daarna heeft de vaatwasser al twee keer het programma foutloos doorlopen! Ik had al een nieuwe vaatwasser besteld bij Bemmel en Kroon, maar die heb ik net 's avonds nog telefonisch kunnen annuleren, dus ook B&K verdient een groot compliment voor hun service! Ik had er geen vertrouwen in dat het apparaat nog weer aan de praat zou krijgen. Heb in het verleden al twee keer een reparateur bij een vaatwasser gehad en beide keren was de uitkomst dat ik maar beter een nieuwe kon kopen omdat reparatie een paar honderd euro zou kosten. Weet niet of deze truc toen ook had kunnen helpen . . . Hoe dan ook, ik ben erg blij met je advies en het resultaat! Ik zal zo gelijk mijn dankbaarheid in een donatie omzetten. Groet, Harry Link naar reactie
Tukkertje Geplaatst: 18 mei 2021 Delen Geplaatst: 18 mei 2021 Mooi om te horen Harry. En bedankt voor de biertjes. ⚡⚡Met vriendelijke groeten, Tukkertje⚡⚡ Link naar reactie
Aanbevolen berichten