Ga naar inhoud

Samsung DV70F5E valt uit


Ga naar oplossing Opgelost door Tukkertje,

Aanbevolen berichten

Allereerst mijn complimenten voor dit fantastische forum. Mijn droger is dus stuk en ik was al naar een nieuwe aan het zoeken toen ik buikpijn kreeg van de waarschijnlijk onnodige milieu belasting. Dus op zoek naar reparatie mogelijkheden en dit forum gevonden.

Ik lees verschillende berichten over een chip die vaak stuk gaat en ik herken de problemen met mijn Samsung droger. Gaat vaak wel aan maar valt volledig uit na seconden en moet stekker eruit halen voor hij het weer doet.

Mijn soldeer ervaring is vooral slecht te noemen maar begreep dat er via dit forum ook in contact te komen is met "monteurs" of "enthousiastelingen" die me hierbij kunnen en hopelijk willen helpen.

Hieronder de links naar foto's van het type en de printplaat (voor en achter) DV70F5E0HGW/EN

https://ibb.co/LCCR6m1
https://ibb.co/kqP6D0T
https://ibb.co/48YSt0r

Hopelijk heeft er iemand zin/tijd om deze machine van de sloop te redden.

Groet!

Jeroen
Link naar reactie

De dichtsbijzijnde enthousiasteling is Tukkertje, die woont ongeveer 50 km bij jou vandaan.

Daarnaast is er ook nog de mogelijkheid om de print door een van de reparatiebedrijfjes te laten repareren.

Samsung giet zijn printen helemaal in met een soort kunsthars en dat maakt het vervangen van componenten wel wat complexer, Omdat je de component er niet zo maar uit solderen kunt.
En ook aan de achterzijde een gat moet maken om bij de contacten te komen.

 

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Bedankt Lampje,

Ik had het artikel inderdaad gelezen en herken vermoed de chip. Als je goed naar de detailfoto kijkt lijkt het ook alsof 1 van de pootjes bruin is wat me niet de bedoeling lijkt.

@Tukkertje, ik zou de printplaat ook kunnen opsturen? Of heb je liever dat ik naar een printplaat reparatie service ga?

Ik hoor graag,

Jeroen

Link naar reactie
Jeroen, dat is typisch een euvel wat je overal bij Samsung printen ziet.
De eerste keer dat ik het zag, werd ik hierdoor ook gealarmeerd.
Maar als je verder op de print kijkt, zie je veel meer plekken met die verkleuringen.
Dus daar wordt ik niet meer nerveus van.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Ik heb contact gehad met de genoemde reparatie services en ze repareren liever geen Samsung ivm de hars over de printplaat en volgens hun slecht verkrijgbare onderdelen.

Ik zag dat je de onderdelen via dit forum kan bestellen maar kan nog steeds niet solderen 🤨, iemand die nog een idee?

Ik hoor graag
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Even een korte update:

Ik heb de printplaat naar Tukkertje gebracht en die heeft er twee nieuwe onderdelen op gesoldeerd. Als ik het goed heb is het een "besturing chip" en een "weerstand van de voeding" maar daar weet hij vast meer over te vertellen.

Wat ik wel kan zien is dat het geen gemakkelijke klus is geweest en er veel expertise en geduld voor nodig is, hiervoor dank en chapeau!

Zie afbeeldingen van reparatie:

Whats-App-Image-2021-05-20-at-19-03-58.jpg

 


Whats-App-Image-2021-05-20-at-19-04-52.jpg

Nu is het nog belangrijker te melden natuurlijk dat het de wasdroger het weer perfect doet! :lol: Wat een mooi resultaat en fijn dat dit apparaat niet op de sloop is beland voor een paar doorgebrande chipjes.



Bedankt allemaal en hopelijk tot "voorlopig" niet meer ?

Jeroen

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...