Ga naar inhoud

Aeg lavatherm trommel afdichting vervangen


Aanbevolen berichten

Hallo,

Vorige week stopte onze droger ermee.
De trommel wilde niet meer draaien, dit kwam doordat de viltband aan de voorkant losgekomen is en tussen de trommel en de behuizing vast is komen te zitten.

Ik heb de droger uit elkaar gehaald en de restanten van de oude viltband verwijderd
Ik heb een originele nieuwe viltband besteld, maar ik weet nu niet precies hoe deze gemonteerd zat, aangezien de oude los was gekomen.

Het is een afdichting met aan de buitenkant een vilt band en aan de binnenkant een soort schuimrubber. Moet deze zijwaarts gemonteerd worden of met de viltband tegen de behuizing zodat de trommel alleen tegen het schuimrubber loopt

En moet de afdichting vastgelijmd worden?
Link naar reactie

De trommel moet tegen het vilt aan lopen.



Zit er geen lijmlaag op de seal?
Dan moet je het met een hittebestendige lijmsoort vastplakken op de behuizing.

Maak de lijmvlakken goed schoon met plamuurmes, fohn of los de lijmresten op met wasbenzine.
Wasbenzine is zeer brandgevaarlijk dus niet samen met de fohn!!!!

Zorg dat de trommel die het vilt raakt goed schoon is. Want het "happen" van de trommel in het vilt is de oorzaak dat hij losgetrokken wordt.
Smeer de seal in met siliconenvet of spray het in met siliconenolie.
Gebruik hiervoor geen ander vet, want dat gaat stinken.

51_ff448a5ed1c0aa56ed93026821a29f31.jpg

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Er klopt iets niet, bij het onderdeel staat dat 204 de seal achterkant is, maar op de tekening staat dat 203 de seal achterkant moet zijn.
Zo te zien zien aan de tekening, zijn het verschillende seals.

Ik zou AEG daar maar eens over bellen.

Ik kan het helaas niet nakijken, omdat je niet aangegeven hebt om welke machine het exact gaat en alle gegevens van het machineplaatje niet vermeld hebt.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Hallo,

Er stond bij beide afdichtingen dat het voor de achterkant is. Ik ben van de afbeelding uitgegaan dat 204 de voorzijde is omdat daar ook het pluizenzeefje zit en de deurafdichting.

Het gaat om een aeg lavatherm protex
Type nr TC09H6SHW
Prod nr 916 096 720 00

Maar dan moet ik dus het schuimrubber wat aan het vilt zit vastlijmen aan de behuizing?
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Helaas is dit ook hier weer het geval, Theo is sinds 6 juni niet meer terug geweest.

Je spant je in voor iemand, dat kost ook nog eens niets, maar men is niet in staat om zelfs maar dank je wel te zeggen.

Dan vraag je jezelf wel eens af, waar doe ik het nog voor?
Kan ik geen andere dingen gaan doen, die ik ook leuk vind en nu blijven liggen?

Trouwens AEG heeft ook niet op mijn mail gereageerd.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...