Ga naar inhoud

Samsung WF70F5EBP4W/EN wasmachine ecobubble centrifugeert niet


Aanbevolen berichten

Hallo
Onze Samsung wasmachine (type WF70F5EBP4W/EN) centrifugeert niet meer. Hij doorloopt wel een normaal programma maar stopt als deze aan de cyclus centrifugeren begint. De pomp is schoon (je hoort hem ook afpompen) en ik heb de machine gekalibreerd. Dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij deze types. Maar een printplaat vervangen betekent voor deze 6 jaar oude machine Total los. Wie heeft een idee?

Groet
Rob
Link naar reactie
Nog aanvullende info: als er geen wasgoed in zit centrifugeert de machine wel. Wat me wel opvalt is dat op het moment dat hij wil beginnen de trommel een schokkende beweging laat zien en daarna gaat draaien. Dus komt even moeilijk op gang.
Link naar reactie
Ik wou eigenlijk koolborstels versleten zeggen, maar volgens mij heb je een borstelloze motor er in zitten.
Maar als hij leeg wel centrifugeert dan is de motor versleten .
maar met een nieuwe motor ben je ook 180 euro verder.
Wat betreft het schokken, slipt de riem niet met het opstarten?

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
Net als Bennie, kwam ik er achter dat het om een borstelloze invertor motor gaat.

Als de machine alleen de problemen heeft met de zwaardere klussen dan raakt er dus ergens vermogen kwijt.

De meest verdachte plekken zijn dan de stekkeraansluitingen, de relais aansluitingen of als de hoofdstroom over de deursluiting loopt dit contact..

Natuurlijk kan het ook in slecht contact van de vermogensdelen van de stuurtrap invertor zijn.

Maak eens wat goede foto's en plaats deze op google photo met hier de linken.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...