Ga naar inhoud

Beko DCU 2670 X Uit elkaar halen is 1, maar weer in elkaar zetten is.......


Aanbevolen berichten

Ik was heel enthousiast zonder enige angst begonnen aan mijn avontuur van het repareren van mijn wasdroger na het lezen van een storing die ook mijn wasdroger vertoonde, netjes de machine uit elkaar gehaald en ook wat foto's genomen, want je weet maar nooit.
Na een nieuwe IC en weerstand te hebben gemonteerd de machine opnieuw in elkaar gezet, trots stroom erop en de aan/uit schakelaar geactiveerd....... de stoppen en aardlek sloegen direct door, dus die werkt wel.
Bestudering van de foto's gaven mij geen duidelijkheid over de aansluiting van de aan/uit schakelaar.
De blauwe en bruine draad is de aansluiting op de stroomdoos
Geel en rood en paars/geel – oranje komen uit de machine
Als ik links doormeet dan schakelt hij bovenste met onder bij aan stand, geldt ook voor de rechter kant van de schakelaar

Waar moet moet welk draadje aangesloten zitten

Alvast bedankt

CJD [attachment=0]voor demontage.jpg[/attachment] [attachment=1]tijdens montage.jpg[/attachment]
Link naar reactie
Als je bruin en blauw, dus fase en nul op een schakelaar monteert en je schakelt dan heb je een kortsluiting.
Hebben de blauwe en de bruine niet alle ik een eigen schakelaar?

Ik denk rood/geel bij de bruine op de schakelaar, en de blauwe met die dunne draadjes er bij in.

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
Kun je foto's maken met goede verlichting want hier kan ik echt geen chocolade van maken
[url=https://forum.diyreparatie.nl/viewtopic.php?f=6&t=20]Foto's uploaden[/url]

Voorbeeld:
[attachment=0]Stekker fout.jpg[/attachment]
graag ook gegevens van de machine

[url=https://forum.diyreparatie.nl/viewtopic.php?f=1&t=339]Vermelden gegevens machine[/url]

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
[b]EUREKA[/b], het is gelukt, mijn wasdroger heeft de kritische tijd van 2 min. draaien overschreden, het euvel is opgelost, fantastisch.
Bedankt voor de informatie op deze site die mij op het juiste spoor brachten en de service van Cristiaan, lampje en Bennie.
Uiteindelijk heb ik een gelijke machine bij mijn dochter bekeken om helemaal zeker te zijn. (zie foto's)

[b]Bruin [/b]-linksboven -Schakelt- [b]Oranje-paars/gee[/b]l - Linksonder
[b]Blauw [/b]- Rechtsboven -Schakelt- [b]Rood-Geel[/b] - Rechtsonder

Heren nogmaals bedankt, op naar dat biertje ;-)

CJD
Link naar reactie
[quote=Lampje post_id=2985 time=1573231530 user_id=51] Kijk dat zijn foto's, daar kun je wat mee, als je wat los haalt.

Om in de toekomst anderen kunnen helpen, zou ik graag een foto van het machineplaatje rondom de deuropening willen hebben. Want ik heb geen flauwe notie welk merk en type machine dit is. [/quote]
Om het verhaal helemaal af te maken, het gaat hier om een BEKU wasdroger 2670 X[attachment=0]Plaatje Beku 2670 x.jpg[/attachment]
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...