Ga naar inhoud

Zanussi ZTE 275 blijft dood na vervangen LNK


Ga naar oplossing Opgelost door Lampje,

Aanbevolen berichten

Ik heb gratis een condensdroger gekregen, die bij de vorige eigenaar defect is gegaan. Hij was niet in staat om dat zelf te repareren. En heeft een vriend dit voor hem gedaan. Naar het leek was de bekende combinatie van LNK en veiligheidsweerstand defect.
Maar helaas heeft dit niets geholpen. Hij blijft morsdood

De PNC is 916 096 457 13
1.thumb.gif.c90568902bdfbc8f72b8e782eaf5b405.gif

2.thumb.gif.6210cdc2a7ae15981ab64c0583034aff.gif

 

3.thumb.gif.b75c08f10fffe651663f3c3da53e61e9.gif

 

 

Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je begint te meten bij het ingangsfilter, daar waar de voedingskabel de machine binnenkomt.
Dat filter vangt stoorpulsen af en kan ook defect zijn. meet op de roze bedrading wat er voor spanning op staat.






Volg de roze bekabeling en meet op de stekker van de print, daar mag geen verschil in zijn.

20190801_141438 pijl.jpg

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Bingo dus!

Wat me wel opvalt, is dat je nog steeds een veiligheidsweerstand van 47 ohm geplaatst hebt.
Ik zou je aan willen raden om er een van 100 ohm te plaatsen.

Veiligheidsweerstand 100 ohm

De veiligheidsweerstand heeft te veel soldeer en is niet gevloeid[/url]

Dan kun je gelijk de soldering wat verbeteren, want daar heb ik zo mijn twijfels over.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Dank je wel Lampje, dat is een duidelijk verhaal.

Maar we zijn er nog niet!

Proefdraaien met de machine met een natte handdoek er in, ging goed, hij werd warm en de handdoek is droog.

Maar nu ik er een grotere lading in gedaan heb, wil de machine niet meer draaien en staat een beetje te brommen.
Wat zou dat kunnen zijn?

Om de veiligheidsweerstand goed te kunnen solderen, wat raad je mij aan, om dit goed te laten vloeien?
Link naar reactie

Hoogstwaarschijnlijk is de startelco van de aandrijfmotor aan zijn einde. Of een van de motorrelais is defect.

Om nu zeker te stellen, of het in de motor zit of in de printkaart, is het meest eenvoudig om de motor met een losse voeding uit te proberen.

Doet hij het dan wel goed dan weet je dat het niet aan de motor ligt en zul je naar de printkaart moeten kijken.

Maar test eerst de motor maar.

Door een vreemde voeding op aandrijfmotor aan te sluiten.

Als je in het bezit bent van een multimeter, die capaciteit kan meten, dan zou je ook de capaciteit van de startelco kunnen meten. Volgens mijn gegevens moet die 8 uF zijn.

Is die waarde lager dan gewoon vervangen.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Lampje,
Ik heb de condensator intussen gemeten.

De meetwaarde is slechts 3 uF, i.p.v. de 8 uF die hij zou moeten zijn, dus niet vreemd dat een volbeladen trommel niet wil starten.

Ik zal het vloeimiddel en de weerstand van 100 ohm bij Maak mijn witgoed zelf! Onderdelen bestellen.

Heeft hij ook de startcondensatoren in zijn assortiment?

Ik krijg de condensator niet los, weet jij hoe die vast zit?
Link naar reactie
Nog even als aanvulling op het bericht van Bennie,
Als je niet het origineel koopt, dan moet je zien dat je de condensator bevestigt met de M8 bout, die er bij een normale op zit.
Dan zul je een plaatje moeten maken wat in de schuif past.

De vergrendeling is vrij stug en is het makkelijkst als je de lip met een schroevendraaier weg buigt en er dan een reepje blik of verenstaal tussen schuift zodat de elco eruit kan schuiven. Het zit allemaal vrij vast, is de ervaring. Een beetje siliconenspray er tussen spuiten wil ook wel eens helpen.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Bennie en Lampje,

hartelijk dank voor jullie reactie.

Je hebt gelijk Lampje, wat zat dat ding vast er is een hele deuk in gekomen, toen ik hem er probeerde uit te drukken. Het is maar goed dat hij al stuk was, anders was hij het nu wel geweest.

Ik denk toch dat ik een originele plaats, want al dat gepriegel met iets wat niet past, heb ik weinig zin in. Dan maar een paar centen meer.
Als ik google op Ducati 416.25.5392, dan vallen de prijzen in Nederland nog mee. Wat durven ze daar een geld voor te vragen bij E-bay en Amazon en allerlei buitenlandse firma's
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...