Ga naar inhoud

Whirlpool Indiana C blaast koude lucht.. al van alles geprobeerd...


Aanbevolen berichten

Hoi,
Hoop dat iemand raad weet, weet niet meer, waar ik het zoeken moet:
- onze droger (whirlpool indiana c) blaast alleen maar koude lucht
- ik heb de verwarmingselementen doorgemeten en de 4 beveiligingssensoren die daarop zitten, hiervan bleek er 1 kapot, dus heb het element vervangen (2e hands 45 euro)
- heb de condensor schoongemaakt- alle kanalen en filters schoongemaakt/ gecheckt voor zover ik daar bij kan

nog steeds blijft hij koude lucht blazen, als ik hem open maak, komt er een licht warme lucht uit, maar de was is lauw en op de achterkant van het element voelt het een beetje warm..
iemand tips?
Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic


Nog iets, ik had het "nieuwe" verwarmingselement willen testen door 'm los te hangen en tijdens het het draaien te zien gloeien: het spiraal werd erg snel heel licht/heet en ging toen snel weer uit. Mijn aanname was dat dat de bedoeling was omdat hij te heet zou worden als er geen luchtstroom is... is dat zo of is er wellicht iets anders mis? (Printplaat?)
Link naar reactie
als je kunt solderen kun je de relais een keer doorsolderen ,
een verstopping zou misschien kunnen omdat de luchtstroom dan verstoort is en de ntc vindt dat het dan te warm wordt.

haal de zijkant bij de motor eraf en kijk of je die kan demonteren incl. de waaiers
je zal er waarschijnlijk de kapjes eraf moeten halen
dan kijk je zo de luchtweg in
ik weet niet zeker of het zo moet maar bij aeg/zanussi wel
plaats anders een paar foto's dan kunnen we meekijken
Link naar reactie
die clixons moeten heel weinig weerstand hebben ,
onder de 1 ohm het is gewoon een schakelaar,
die bij bijv. 175 graden open gaat staan, en die laat dan geen spanning meer door naar het element, om brand/oververhitting te voorkomen.

je moet de stekkertjes er wel afhalen, als je ze doormeet en de stekker van de droger eruit, want er gaat gewoon 230 volt door
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...