Ga naar inhoud

Siemens Siwatherm 7400 serie IQ Filter reinigen en Kastdroog lampje


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Siemens Siwatherm 7400 serie IQ.
Na een aantal minuten gaat het Filter reinigen en Kastdroog lampje knipperen, maar is de was nog niet droog.

Ik heb de machine helemaal open gehad en schoongemaakt, de temperatuurvoelers voor en achter vervangen.

Ook heb ik de sleepkontakten nagemeten en gereinigd met wasbenzine.
Tot nu toe geen resultaat, heeft iemand nog suggesties, ik heb het idee dat het een kleinigheid moet zijn.

Kan vuil in de pomp ook deze foutmelding veroorzaken?
Alvast dank voor de hulp.
Link naar reactie

De test heb ik zo goed mogelijk uitgevoerd, omdat de manual niet overeenkomt met het type wasdroger dat ik heb. Ik heb de start en voorzichtig toets tegelijkertjd in gedrukt houden, en dan de aan toets om de test te starten. Display en schakelaars zijn goed, de derde test waar de pomp en NTCs getest worden gaf ook geen fouten. Verder heb ik het pluizenfilter nog extra gereinigd, maar helaas...
Link naar reactie

Dat dacht ik ook,daarom had ik beide NTCs al vervangen, maar ik ben wel verbaasd in de waarden, ik heb het nog even nagekeken, maar de NTCs die eruit komen zijn in waarde gelijk, allebei 10k. (Z901/10k/A1) Maar volgens de servicemanual is de NTC bij de deur 10k en bij het verwarmingselement inderdaad 25K. Dan heeft er blijkbaar nooit een goede waarde voor R2 ingezeten,maar hij heeft wel jaren goed gefunctioneerd.
Link naar reactie

Ik had beide NTCs al vervangen, eentje zit vooraan bij de deur en de andere achterin, ook in het luchtkanaal, beide zijn van hetzelfde[type][http://www.onderdeelexpress.nl/Webwinkel/Wasmachine-Droger-Selecteer-uw-categorie./Droger-onderdelen/Bosch/4956-154176-Ntc-sensor-in-deur/Detailed-product-flyer.html]Er zitten toch maar 2 NTCs in de droger?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...