Ga naar inhoud

AEG lavatherm 59820 E71


Aanbevolen berichten

Dag,
Als nieuweling wil ik graag mijn problemen hier voorleggen.
Ik heb onlangs tweedehands een AEG lavatherm 59820 gekocht op marktplaats, na jarenlang gebruik van een ouderwetse luchtdroger waarvan het element was geknapt.
Enig probleem met deze AEG zou zijn dat hij water lekte.
Bij eerste inspectie bleek de pakking in de achterzijde gedeeltelijk te zijn verschoven, dus dit was makkelijk op te lossen.
Tevens kwam ik E71 storing tegen.
Deze bleef weg na wissen maar voor de zekerheid heb ik wel de temp.sensor vervangen (meting was overigens goed, maar 'just to be sure').

De machine lijkt goed te werken, wordt ook gewoon warm, maar de programma's duren echt een eeuwigheid (4/5 uur).

De was was de laatste keer wel droog maar wat echt opvalt is dat de machine zelf helemaal nat wordt, inclusief condens achter het display, en dat er maar weinig water in het opvang reservoir gepompt wordt. 
Ik verdenk nu de deur-pakking (zit ook veel stof tussen de sluiting van het pluisfilter in de deur) maar ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.

De laatste keer hingen er echt druppels aan de voorzijde van de machine aan het plastic gedeelte.

Zeker het condens bij de bediening geeft een onveilig gevoel....
Link naar reactie
Hi bedankt voor je reactie.
Alle filters zijn brandschoon. Evenals de condensor zelf wanneer je het luikje open laat blaast hij er ook doorheen.
Begin nu te denken dat hij A niet goed waterpas staat en B dat het gecondenseerde water niet vlot doorloopt waar door het misschien niet lekker weg kan?!

Zit bijna niets in het reservoir maar hij condenseert wel.
Ook de pomp leek het te doen toen ik een karaf water naar beneden goot.
Weet iemand overigens of de afvoerpomp moet pompen als je de microschakaar onder de vlotter bedient?

Of gaat deze via de computer?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...