Ga naar inhoud

AEG T75470 stopt random


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleempje met onze wasdroger. 
Hij start wel maar na circa 5-10 minuten stopt hij met draaien. Dan start hij weer gaat ongeveer 1 minuut verder en stopt weer. Dan gaat hij weer een halve minuut verder en stopt weer.
De exacte timing hang af van programma en belading (circa 10% langer/korter). In sommige gevallen lijkt het of hij bij de laatste poging heel hard wil gaan draaien en een soort slippend geluid geeft. Geen errors op de display. Droger aan de binnenkant helemaal schoon gemaakt. Aandrijfriem is in orde. Pomp ook helemaal schoon gemaakt. Probleem lijkt niet in de motor te zitten.

Alle tips zijn welkom.

MVG,
Wouter
Link naar reactie

Ik vermoed dat er dan een relais van de aandrijfmotor defect is, die af en toe wel contact maakt.

Ik zou er niet mee blijven drogen vanwege het brandgevaar.

Dus kijk eens naar de print en graag wat foto's op het forum plaatsen

Hoe er bij te komen?

Maak van te voren wel foto's van de aansluitingen!!

Instructies voor demontage printkaart AEG Electrolux

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Is dit de print van het bedieningspaneel 587A?
Zoals ik het nu kan zien heb je er drie printen in zitten.
Een motorsturing 586
Een regelprint 587

Mijn eerste verdenking gaat naar de motorsturing, die waarschijnlijk onder in zit, bij de motor.

Ook zie ik vrij veel corrosie op IMG_5790 klopt dat?

Dan moet deze print met een kwast alcohol goed gesopt worden en opnieuw bespoten met isolatie lak.

Tekening elktr.gif

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Wouter ik zie dat er aan de lintkabel gesoldeerd is. En dat de soldeerresten niet zijn schoongemaakt met alcohol.
Dit is een datakabel die in vochtig stof licht een mogelijke kans op problemen. Dus zeker schoonmaken met een kwast alcohol en dan met epoxy lak sprayen.

Helaas heb je gecomprimeerde foto's op de cloud gezet, daar heb ik weinig aan, want kan ze nauwelijks uitvergroten.
Graag de foto's plaatsen zoals ik gevraagd heb in de link.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Excuus na mijn vorige bericht heb ik. Alles weer in elkaar gezet. Ivm verbouwing kan ik tijdelijk niet bij het apparaat. Ik heb hem ook nog niet weer getest.

Ik hou jullie op de hoogte maar het gaat nog wel een weekje duren.

De hoofd print bestaat ook uit twee delen zoals op de foto en technische tekening. Op het linker deel zit alleen de draaiknop voor de programma keuze.

Mvg,
Wouter
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...