Beko DCU 7230X Wordt niet warm

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info


Mijn Beko condensdroger wordt niet warm. Hij draait ook snel om van richting lijkt wel of hij de vochtwaarde niet kan bepalen of iets dergelijks wie o wie kan mij hiermee helpen ??
Info


loopt het programma heel lang door of stopt deze na een paar minuten
Info


Droger blijft gewoon doordraaien stopt niet maar wordt niet warm.
Info


dan is het niet de vochtmeting maar ligt het probleem bij het verwarmingselementdie zit aan de achterkant maak het daar is goed schoon en meet de sensoren eens door die er op zitten
Info


Die is helemaal schoon en de linker sensor geeft 0.02 ohm en de rechter 0.00 ohm aan heb mijn meter op 20k staan.
Info


Nou heb ik een vermoeden dat het relais voor het verwarmingselement niet inschakelt maar welke is dat ?
Info


zet de multimeter is op een lagere stand of op doorpiepen de clixon is een soort van thermische beveiliging en onderbreekt het circuit bij een bepaalde temperatuur de relais zitten op de printplaat maar welke dat is weet ik niet maar je kan het altijd even  bekijken , controleer is op slechte soldering en/of smeltplekken
Info


Ik heb ze doorgemeten met een piep en piept op beide. Print heb ik al gecontroleerd en alle solderingen door gesoldeerd.
Info


als het goed is zitten er 3 draden aan het verwarmingselement , is dit blauw , wit en zwart stuur eventueel een foto mee van het verwarmingselement
Info


mooi,  meet de weerstand is tussen blauw- wit  en blauw-zwart en tussen wit-zwart.wat zijn de waardes hiervan?
Info


Tussen blauw - wit en blauw - zwart géén waardes en tussen zwart - wit 32.2 Ohm.Meter op mijn laagste stand 200.
Info

dan ben ik bang dat je verwarmingselement kapot is als je geen weerstand meet over de spiralen , want dit moeten ongeveer de waardes zijn Blauw en Witte is ong 85 ohm Blauw en Zwart is ong 37 ohm Wit en Zwart is ong 122 ohm
Info


Dankje Bennie voor de perfecte hulp dan zit er niets anders op een nieuw verwarmingelement te plaatsen.
Info

graag gedaan (ik ben er trouwens wel vanuit gegaan dat je spanning hebt gemeten bij het element maar gezien de weerstand lijkt het mij wel duidelijk)bij Parts NL kost hij rond de 68 euro Beko verwarmingselement volgens mij moet je deze hebben, maar check het wel even
Gesloten