AEG T76785NIH compressor ratelt en droogt niet meer goed

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
BR1
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2022, 19:42

Hallo,

Ik heb in maart 2018 deze droger aangeschaft en nu, binnen 4 jaar, werkt hij al niet meer goed. Sinds een maand maakt de compressor een raar ratelend geluid en staat deze enorm te schudden. Het drogen duurt nu ook vele malen langer, wel tot 3x zo lang. De ruimte waar de droger staat wordt nu ook vochtig en er verschijnt ook vocht achter het display. Ik heb een filmpje gemaakt van de ratelende en schuddende compressor alleen kan ik deze helaas hier niet toevoegen. Ik heb de machine al volledig schoongemaakt maar dit heeft geen enkel effect. Het gaat om een AEG lavatherm 76785NIH, 916097674.
Wat kan dit zijn? Kan de compressor defect zijn? En is een compressor te vervangen of te repareren? En wat zou dat kosten of is de droger nu al economisch total loss? Hoor graag of iemand al eens zoiets bij de hand gehad heeft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Sorry voor de late reactie,

Ja een ratelend geluid van een compressor wijst toch op een probleem.
Een filmpje kun je op youtube zetten en de link hier plaatsen.
Een compressor vervangen is, naast de prijs van een compressor, geen goedkope operatie.
Want dit soort werkzaamheden mag niet door iedereen gedaan worden, daar moet je een gecertificeerde koelmonteur voor hebben.
Het gebeurt niet veel, maar het gebeurt wel.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
BR1
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2022, 19:42

Goedenavond,

Ik heb een filmfragmentje van de ratelende en schuddende compressor geplaatst op youtube, https://youtu.be/VSqcw9W-QuA.

Iemand een idee wat er mee aan de hand is?

Mvg,
Marco
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Ja dat is duidelijk er is iets in de compressor kapot, het zal ook niet lang duren voordat de koperleidingen hard worden en breken.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten