Electrolux intiution edc 66150w stopt met draaien of draait in eens langzamer

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
MVM
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2021, 12:02

Hallo, ik heb hier een probleem met onze wasdroger, het betreft een Electrolux intiution edc 66150w van 11 jaar.
Hij start soms helemaal niet, soms draait hij even, gaat dan langzamer draaien, maar uiteindelijk stopt hij spontaan.
Als hij draait, heeft de trommel gewoon kracht, waar kan ik de oplossing zoeken, iemand een idee?

groeten martien
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Graag het productcodenummer ook even vermelden, dan kan ik exact kijken welk type je precies hebt.

Ik denk in eerste instantie aan een relais wat defect is en waarvan de soldering ook losgebrand is.
Op dit moment is de droger brandgevaarlijk en mag niet meer gebruikt worden tot hij gerepareerd is.

Haal de deksel er maar af en demonteer het bedieningspaneel. 2 schroeven achterzijde los en de deksel naar achteren schuiven en liften.

Omdat de foto's van een goede kwaliteit moeten zijn om te kunnen bekijken, deze instructie volgen en graag wat foto's volgens deze gebruiksaanwijzing op het forum plaatsen Speciaal bij de relais aan de soldeerzijde.

Relais, wat zijn het en hoe zijn ze te vinden?

Omdat de motor zo slecht loopt zal hoogstwaarschijnlijk ook de overtemperatuurbeveiliging zijn aangesproken.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MVM
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2021, 12:02

het prod. num. is 91609616101 voor de foto's kijk ik dadelijk even,
alvast bedankt voor de snelle reactie.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Printplaatreparatie AEG, Zanussi, Electrolux  Witgoedmonteur
In bovenstaande link zie je hoe je de printplaat kunt demonteren
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MVM
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2021, 12:02

Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Ik weet niet waar je op ingezoomd hebt, dat zie ik niet, maar heb intussen naar de andere beelden gekeken en heb zo mijn twijfels over het soldeerwerk van de vermogensverbindingen.
IMG_20210314_143028.gif



Ik denk dat alle relais in aanmerking komen om vervangen te worden, want doorsolderen lost hier niets op.
Ook in de omgeving van de keuzeschakelaar zie ik wat.
Ik zou je aan willen raden voor het perfecte soldeerwerk Soldeerfluxpasta Mechanic MCN-UV80 mee te bestellen.
Op de relais moet je ook niet bezuinigen ze kosten haast niets .Relais 12v 10A
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MVM
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2021, 12:02

Ik ga het proberen hou je op de hoogte.

groeten martien
MVM
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2021, 12:02

heb uiteindelijk de relais vervangen en de print na laten kijken door een techneut alles zonder resultaat, heb inmiddels een andere droger en de oude opgeruimd, wel nog een paar relais over! als iemand interesse heeft laat maar weten.
groeten martien
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Dat is jammer Martien.

Ik kreeg ook niet zo'n goede indruk van de printkwaliteit, maar op afstand mis je toch wat, je moet het als techneut zelf zien en voelen..

Maar bedankt voor de terugkoppeling.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten