Aeg lavatherm E60

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
ANK
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2020, 21:51

Mijn wasdroger type T65370nah geeft een E60 storing. Ik heb de filters al schoongemaakt, ik kan hem aanzetten en na ongeveer 3 kwartier stopt de droger er weer mee met een E60 storing.
Wat te doen? Ik heb het productnummer in de bijlage gedaan.
20201102_143558.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Annika,

E60 is een storingsmelding dat de machine zijn warmte niet kwijt kan.
Dit duidt in eerste instantie op vervuilde luchtwegen

Dus toe is aan een grondige sopbeurt.

De filters schoonspoelen en een nachtje in de schoonmaak azijn weken en daarna soppen met een zachte borstel met allesreiniger.

De luchtkanalen met een kattenstaart van stof ontdoen en uitzuigen met de stofzuiger

Dan de condensor schoonmaken.
Zit de condensor vol met pluis?
Dan is een warmwaterstraal de aangewezen manier op de machine te spoelen.
Weer af te zuigen met een natzuiger voor de condensor of in het pompcompartiment.

Hieronder nog wat leesvoer:

Spoelen, Hulpstuk leegzuigen sump voor natzuiger
Spoelen, natzuiger voor waterafvoer
Spoelset schoonmaken condensor

Hier nog een filmpje waarin ook getoond wordt hoe je bij de pomp komt. Dit is bij dit type vrij eenvoudig dar kun je mooi de troep van het spoelen afzuigen.

Foutcodes Warmtepompdroger foutzoeken en foutcodes Nieuw model
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten