Samsung WF70F5EBP4W/EN wasmachine ecobubble centrifugeert niet

De wasmachine stuk of defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent, dan kunt u in veel gevallen uw wasmachine prima zelf repareren.
En tegen zeer lage kosten.
Wij kunnen u helpen uw eigen reparatie uit te voeren en coachen u op afstand.
Dat is onze hobby en zijn dan ook net zo trots als u, als we samen de machine van de schroothoop gered hebben. (www.DIYreparatie.nl)
Gesloten
RBS
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:25

Hallo
Onze Samsung wasmachine (type WF70F5EBP4W/EN) centrifugeert niet meer. Hij doorloopt wel een normaal programma maar stopt als deze aan de cyclus centrifugeren begint. De pomp is schoon (je hoort hem ook afpompen) en ik heb de machine gekalibreerd. Dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij deze types. Maar een printplaat vervangen betekent voor deze 6 jaar oude machine Total los. Wie heeft een idee?

Groet
Rob
RBS
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:25

Nog aanvullende info: als er geen wasgoed in zit centrifugeert de machine wel. Wat me wel opvalt is dat op het moment dat hij wil beginnen de trommel een schokkende beweging laat zien en daarna gaat draaien. Dus komt even moeilijk op gang.
Gebruikersavatar
Tukkertje
Beheerder
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 nov 2018, 21:50

Ik wou eigenlijk koolborstels versleten zeggen, maar volgens mij heb je een borstelloze motor er in zitten.
Maar als hij leeg wel centrifugeert dan is de motor versleten .
maar met een nieuwe motor ben je ook 180 euro verder.
Wat betreft het schokken, slipt de riem niet met het opstarten?
IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER, YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM
Fixed? thanks us with :beer::beer::beer:
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Mijn eerste gedachte gaat naar de koolborstels van de motor, kijk die eens na
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Net als Bennie, kwam ik er achter dat het om een borstelloze invertor motor gaat.

Als de machine alleen de problemen heeft met de zwaardere klussen dan raakt er dus ergens vermogen kwijt.

De meest verdachte plekken zijn dan de stekkeraansluitingen, de relais aansluitingen of als de hoofdstroom over de deursluiting loopt dit contact..

Natuurlijk kan het ook in slecht contact van de vermogensdelen van de stuurtrap invertor zijn.

Maak eens wat goede foto's en plaats deze op google photo met hier de linken.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten