Siemens V36-30 WT36V300NL/04 slaat aldoor af

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
MCP
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2020, 16:20

Onze Siemens wasdroger, E-nr WT36V300NL/04 FD 8802 200103 slaat aldoor af met filter alarm. Hij draait max 10-20 minuten. Filter wordt iedere keer schoongemaakt en slang en uitstroomopening zijn vrij. Hij lijkt gewoon te gevoelig. Via wat googelen begrijp ik dat het om de pressostaat gaat. Is zo'n ding in te stellen ? En waar zit die ? Alvast bedankt
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Waarschijnlijk is de warmtesensor in de luchtstroom na de trommel volkomen vervuild en in stof verpakt.

In de deuropening het filter verwijderen en daar moet ergens in het kanaal een klein stiftje zichtbaar zijn in de richting van de zuig van de ventilator.

Ook zal er een sensor zitten bij het verwarmingselement die in het stof verstopt kan zitten. Aan de achterzijde te bereiken.
NTC sensor na trommel.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MCP
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2020, 16:20

Dag,
bedankt voor je reaktie. De sensor bij het filter was het in ieder geval niet, die bij het verwarmingselement zal ik van het weekend bekijken. Is daar ook zo'n mooie tekening van ?
Nogmaals bedankt,
Marcel, Tilburg
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

NTC verwarming.png



Noteer eens de gegevens die er op de NTC's staan. Want het alarm gaat af als er verschil in meting is. Dat kan meerdere oorzaken hebben.
Vervuiling, maar ook slechte stekkerverbinding, maar ook een afwijkend weerstandsverloop van de sensor.

Hoe test je dit? Eerst moet je weten wat de weerstandswaarde is bij 25 graden dan kun je in de datasheet kijken hoe het temp verloop moet zijn.

Dit is wel een film van een andere machine maar komt op het zelfde neer.

testen heaters, thermostaten, ntc sensoren


Dit is de sensor

https://www.siemens-home.bsh-group.com/ ... t/00600157
Verwarmingselement.jpg
Waarschijnlijk is de losse sensor die je ziet, degene die je in het kanaal gezien hebt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MCP
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2020, 16:20

Dag, project weer eens opgepakt.
Ik heb de weerstandswaarde van de NTC bij het verwarmingselement kunnen meten, die was 23k75 ohm bij 19 graden (gemeten op de eerste connector in het hoofdcompartiment van de droger). Dat lijkt me een rare waarde, maar ik heb er geen verstand van.
De sensor is gecodeerd met 9000014369 Z300/20k/A2.
Voor de sensor onder het filter weet ik niet goed hoe die te benaderen. De voorplaat eraf halen lijkt nogal bewerkelijk. Ik heb een connector van de printplaat losgetrokken waarvan wat dunne rode draadjes naar beneden lopen (niet naar het slot) en daar heb ik op gemeten, 274.0 Ohm, zonder te weten of het ook echt om de sensor ging. Is in ieder geval een totaal andere range dan die bij het verwarmingselement.
Hebben jullie op basis hiervan nog een advies ? Hartelijk bedankt weer.
Marcel, Tilburg
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Marcel deze waarde lijkt me goed want uit het typenummer blijkt dat het een NTC van 20 K is bij 25 graden





NTC 20K.png





bij 20 graden is hij hoger en meet hij 24,98. Dus dat lijkt wel goed te zijn. Het rode cirkeltje zat al op de tekening die ik van het net plukte

Je zult toch echt naar de sensor moeten kijken welk type het is, om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Als ik naar de tekening kijkt moet het front er wel af, maar lijkt mij niet moeilijk een paar schroeven rondom het gaat los en even tillen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MCP
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2020, 16:20

Het front heb ik niet losgekregen. Bedieningspaneel is eenvoudig (5 schroeven waarvan 1 verborgen). Maar verder alles losgeschroefd, linkerkant kwam wel los maar rechts totaal niet, hoewel ik ook de deur had losgeschroefd (kwam niet los). Het front moet overigens niet omhoog maar naar voren eraf.
Het goede nieuws is, het hoeft ook helemaal niet. Onderaan zitten twee deksels en achter het rechter deksel zit de sensor. Linker deksel heeft onderaan scharnieren. Maar hoeft dus niet los, tenzij je het front eraf wil halen. Rechts moet je loswrikken en dat is niet heel goed voor de plastic beugeltjes.
Sensor is Epcos Z901 / 10k / A1. 5070 000 320. Hij meet precies 10.00 kOhm en dat kan kloppen, want ik werk buiten en het is mooi weer. Dit lijkt dus ook niet het probleem. De sensor zit vast met bruine draadjes, niet de rode die ik vorige keer dag. Ik zal nog even de bedrading langslopen en de connector aan de bedieningspaneelkant losmaken, maar dit lijkt toch geen oorzaak. Wat zou het anders kunnen zijn. Heeft de firmware nog een soort calibratiemogelijkheid ?

Alvast bedankt weer
Marcel Payens
MCP
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2020, 16:20

Twee correcties op laatste bericht: het linker deksel moet wel open, want het overlapt met het rechterdeksel. En de draadjes naar de sensor zijn niet bruin maar roze.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Marcel,

Zou je wat foto's kunnen maken van jouw bevindingen, daar leren wij ook weer van en kunnen dat dan aan anderen doorgeven.

Als je sensoren en de verbindingen goed zijn, dan blijft er maar een oorzaak over, dat de luchtstroom daadwerkelijk niet optimaal is.

Filters kunnen schoon lijken, maar zijn het vaak niet.
Zet ze eens een nacht in de schoonmaakazijn en daarna met stevig (schoenpoets)borsteltje zachtjes met allesreiniger schoonmaken.
Het slakkenhuis van de ventilator en de schoepen moeten ook brandschoon zijn, dus haal die uit elkaar en sop ze lekker.
Zit er nergens een obstructie in de luchtkanalen?

Ook defecte vilt afdichtringen die rondom de trommel zitten zouden de luchtstroom kunnen verstoren

En ik ben ook wel eens een sok tegengekomen.
En als laatste zou ook nog kunnen dat de aandrijfmotor te langzaam loopt, omdat de startcondensator aan zijn einde is. En daarmee loopt dan de fan ook te langzaam.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MCP
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2020, 16:20

Dag, dank weer voor de suggesties. Ik ga hem nog maar eens schoonmaken en dan gelijk wat foto's maken.
Wel nog een vraag: hoe kan ik de startcondensator controleren ? Ik weet niet uit mijn hoofd of mijn DVM ook capaciteit meet, is dat nodig ?
Vriendelijk bedankt weer.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Ja om zaken uit te sluiten zul je wel eens moeten meten.
Het is een van mogelijke oorzaken.
Als je de meter niet hebt, ga dan naar je onderdelen winkel, die kan hem vast wel doormeten en zo niet goed, kan hij je een nieuwe leveren.

Wees wel voorzichtig en ontlaadt de condensator wel eerst door de klemmen kort te sluiten, want ook als de stekker er uit is, kan de spanning voor langere tijd worden vastgehouden door de condensator en kan in het ongunstigste geval dicht bij de 400 volt komen en dat doet echt meer zeer als een beetje prikken.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MCP
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2020, 16:20

Nog eens terugkomen hier om wat foto's te plaatsen. Probleem bestaat overigens nog steeds (tenzij het nu bij een andere reparatie spontaan is opgelost). In de zomer was het nagenoeg weg, maar nu slaat hij weer iedere 10 minuten af.
Ik had de vorige keer al een mooi bericht gemaakt met foto's, maar er liep iets niet lekker met bericht plaatsen en toen was alles weg en ik chagrijnig.
Bijgaande foto's gaan over de sensor voor. Het linker luikje scharniert naar beneden en dan kan het rechter luikje eraf. Bij mij zijn van het rechter luikje, onder, alle lipjes afgebroken, ik zag nu pas dat je die van onder af naar binnen kan duwen. Misschien breken ze dan niet af. Je moet dan wel de droger naar achter kantelen.
IMG_7258_klein.jpg
De sensor zit in het midden en klemt in de wand.
IMG_7259_klein.jpg
Hoop dat dit nuttig is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Je laat wel de buitenkant van de sensor zien, maar hoe is het aan de binnenkant en in de ventilator waar hij vlak bij zit?
Ik krijg niet de indruk dat je de machine eens grondig uitgesopt hebt. Want daar zit de vervuiling waarschijnlijk wel in.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MCP
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2020, 16:20

Dag,
ik had uiteraard van binnen wel stof weggehaald, maar met mijn handen. Nu met een sopje, maar heeft niet geholpen.
Ik hoop dat je nog een idee hebt, raak een beetje moedeloos. Ik doe vast een biertje (als het lukt, link werkte net niet) en als het opgelost wordt, nog een.
Alvast bedankt voor alle adviezen.
Marcel Payens
Laatst gewijzigd door MCP op 29 dec 2020, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Helaas heb ik geen glazen bol en op de vragen die ik stel krijg ik nauwelijks antwoord, dus ik weet het verder ook niet
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MCP
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2020, 16:20

Dag,
ik weet niet goed welke informatie ik nog schuldig ben, behalve de condensator. Die heb ik vorige week pas nagemeten (droger moest open voor iets anders) en die is nog goed. 8.7 uF, uit mijn hoofd.
Zou je nog uit kunnen leggen hoe het filter-vol mechanisme werkt ? Je hebt de 'upstream' sensor bij het verwarmingselement, die zal wel de hoogste temperatuur meten, en de 'downstream' sensor na het filter, die wel lager zal zijn. Maar wat zou het criterium zijn ?
Ik vraag dit omdat als ik de luchtslang losmaak van de droger, er behoorlijk veel koude buitenlucht uitkomt. Op zich een teken van goede doorstroom, maar misschien heeft dat toch een effect. Als er een flinke luchtstroom door de droger gemaakt wordt, heeft die buitenlucht geen kans, maar misschien is dat toch het probleem. Kan ik aan de uitlaat nog iets controleren ?

PS de donatie-pagina werkt nog steeds niet.

Vriendelijk bedankt weer
Marcel Payens
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Maar dat is het nu juist, Ik kan dat niet ruiken, Heb je in de ventilator gekeken? Hoe is de toestand van de viltringen? Waar zijn de foto's gebleven die mislukt waren?
Dat jij er chagrijnig van werd dat kan best, maar de foto's zijn nooit geplaatst

Zijn de filters in de azijn geweest?
Zit er nergens een obstructie?
Heb je de sensoren getest? En hoe?

Als de afdichtingen niet goed zijn dan is er wel luchtstroom maar op de verkeerde plaatsen

Fabrikanten geven weinig prijs over hoe een machine werkt, dus zeker geen softwareinstellingen dus dat blijft gissen en logisch redeneren.

Volgens mijn collega werkt alles goed en als ik op de link onder mijn bericht klik kom ik op de betaalpagina. en dit ook op de homepagina.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
HaZee
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2018, 21:34

marcelp schreef: 30 dec 2020, 00:06 (...)

PS de donatie-pagina werkt nog steeds niet.

Vriendelijk bedankt weer
Marcel Payens
Hallo Marcel,

de donatie-pagina is heb ik even gecheckt en ook uitgeprobeerd en ik kan gewoon een donatie doen zonder enig probleem. Kies het bedrag wat je zou willen doneren (€2, €3, €4, €5 of zelf een bedrag invullen) en daarna de betaalmethode en volg verder de stappen van onze payment provider (Mollie). Je kunt doneren met vrijwel elke betaalmethode in Nederland en België!

Schermafdrukken van het zojuist een donatie doen:
https://photos.app.goo.gl/qy8g6A78AJbaZvkV8
Goed geholpen? Help ons dit forum in de lucht te houden!
MCP
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2020, 16:20

Dag @HaZee,
op mijn laptop (Firefox, laatste versie) werkt het nog steeds niet. Pagina laadt helemaal niet. Homepage ook niet, 'verbinding geherinitialiseerd'. In Chrome werkt het ook niet. Maar op mijn iPhone (ook Firefox) werkt het wel, zoals je zou moeten kunnen zien op de bankrekening. Wifi is voor beide apparaten gemeenschappelijk (Ziggo) en ik heb op de laptop met geen enkele andere website problemen. Wonderlijk.
MCP
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2020, 16:20

Dag @Lampje,
OK, ik zie dat ik meer moet melden. Excuses.

Heb je in de ventilator gekeken? Ja, maar ik zie niks bijzonders. Zal daar nog een foto van maken vanavond.
Hoe is de toestand van de viltringen? Sinds vorige week weet ik: ziet er goed uit, zitten rondom normaal vast. Of het echt goed is weet ik niet.
Waar zijn de foto's gebleven die mislukt waren? Ik zal de foto's die ik heb vanavond plaatsen (moet ze eerst verkleinen), maar weet niet of die veel helpen. Ik had ze meer gemaakt om demontage uit te leggen.

Zijn de filters in de azijn geweest? Ja, in juni. Heeft niet geholpen.
Zit er nergens een obstructie? Nee
Heb je de sensoren getest? En hoe? Doorgemeten met multimeter. (Dit heb ik wel boven gemeld).

Als de afdichtingen niet goed zijn dan is er wel luchtstroom maar op de verkeerde plaatsen Er lag vorige week wel stof/pluis in het apparaat, maar na 5 jaar verbaast me dat niet.
Ik had zelf de volgende test in gedachten. Hoor graag of dat een goed of een heel slecht idee is. Slang loskoppelen, lege vuilniszak om de uitlaat binden, machine leeg draaien en zien in hoeveel seconden de vuilniszak gevuld is met lucht. (En dan meteen stoppen). Moet iets zeggen over de luchtverplaatsing, maar potentieel blaas je misschien de viltringen open.

Vriendelijk bedankt weer
Marcel Payens
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Ik zou niet weten wat dan een indicatie is voor goed of fout.

Zit er geen rottigheid in de afvoerslang?

Voor het testen van de NTC's NTC Sensor wasmachine, wasdroger, vaatwasser testen en hoe te repareren?
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MCP
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2020, 16:20

Ik heb hem leeg, zonder slang laten draaien en ook dan slaat hij af na 7 minuten. Er komt een mooie airflow uit de uitlaat, Dus er zit intern geen blokkade, de slang is ook het probleen niet, en de ventilator doet het goed.
Ik heb geen nauwkeurige temperatuursensor, dus de NTC test van het filmpje kan ik niet eenvoudig nadoen. Ik heb nu eerst de front-NTC besteld (die is het goedkoopst) in de hoop dat daar het probleem zit. Anders vervang ik die achter ook maar.
Foto's moet ik nog even reduceren, ze vallen ook wat tegen, maar ik plaats ze nog. Ik zal ook laten weten hoe het afloopt.
Mannen, bedankt, tot volgend jaar, en alvast beste wensen !
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Om een NTC te testen hoef je maar twee temperaturen te testen, de omgeving zal zo'n 20-21 zijn en kokend water 100 graden, daarvoor heb je geen thermometer nodig.

Als dat in grove lijnen klopt dan is de NTC goed.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MCP
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2020, 16:20

Hier wat algemene informatie over toegang tot de verwarmings-sensor (1/2)

Zowat het hele apparaat kan worden gedemonteerd met een Torx-15 schroevendraaier.

Eerste stap: Stroom eraf (stekker eruit) aub.

Achterkant van de droger. Voor toegang tot de sensor, ventilator of het verwarmingselement hoeft het deksel er niet af. Voor toegang tot de connector van de sensor, trommel, motor, etc. is dat wel de eerste stap.
IMG_7307 klein.jpg
Voor de sensor zelf, schroef alle schoeven van de kap los (niet die van de zijpanelen). Let op dat er 2 typen schroeven zijn, een voor in een plastic ondergrond (zelftapper model, rechts op de foto) en een voor metaal op metaal (boutje, links).
IMG_7309 klein.jpg
Als de kap er af is, zie je het verwarmingselement. Rechts op het element zit de sensor, vastgezet met metalen clipjes. Om de sensor te verwijderen moeten die opengebogen worden.
IMG_7311 klein.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door MCP op 01 jan 2021, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
MCP
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2020, 16:20

En nog wat algemene informatie over toegang tot de verwarmings-sensor (2/2)
(Er lijken maar 3 foto's in 1 artikel te passen, daarom dit stukje apart).

Hier is de sensor gedemonteerd te zien.
IMG_6836 klein.jpg
Om bij de connector van deze sensor te komen moet het deksel er af. (2 schroeven aan de achterkant, dan naar achteren schuiven en optillen).
Stroom eraf (stekker eruit) aub.
Volg de draden van de sensor voor de goede connector in het linker blokje. Rechterblokje is voor de netspanning. Voor betrouwbaar doormeten van de sensor moet je de connector losmaken.
IMG_7239 klein.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MCP
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2020, 16:20

Dag @Lampje,
Hier een foto van de ventilator. Volgens mij werkt die prima, aan de uitgaande luchtstroom te beoordelen.
IMG_7310 klein.jpg
.
Je hebt natuurlijk gelijk met de NTC test, maar ongeacht de uitkomst, ga ik toch de sensor vervangen, omdat ik niks anders meer kan bedenken. Omdat de weerstandswaarde bij kamertemperatuur OK is, zou de oorzaak ook wel een subtiele afwijking kunnen zijn en die ga ik niet kunnen vaststellen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Dit type sensoren zijn niet zo nauwkeurig, dus van subtiele afwijkingen wordt ik niet nerveus.
Je hoeft er helemaal niet raar van staan te kijken als ze 10% afwijken.

Bij deze foto's ook weer, zie ik dat onze opvattingen over een machine schoonmaken nogal verschillen.

Natuurlijk kun je onderdelen vervangen, daar ben je vrij in. Maar het is dan weer teleurstellend dat je het niet opgelost hebt.

Want meten is weten, als je tenminste weet wat je meet!!!
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

regelthermo.png
Ik heb je hier nog niet over gehoord.

Want dit is de regelthermostaat (een bimetaalschakelaar) die de temperatuur meet van de lucht en het element af en bijschakelt.

Wat zou je er eens van denken, als deze eens vastgebakken zou zitten?
Zou dat de temperatuur opjagen?

Ik denk het wel.
Officieel zit hij in het compleet pakket verwarming. Maar bij Conrad kun je deze ook wel los kopen.
Moet je alleen eens kijken wat voor gegevens er op staan.
Er zitten gegevens in het plastic, die zijn standaard voor het type behuizing, maar er zijn ook gegevens in verf afgedrukt.
En die kunnen je verder helpen.
Clixon regel instelling.png
In dit voorbeeld staat 54NC, dat betekent dat het contact normaal gesloten is (Normally Closed) en dat hij bij het bereiken van 54 graden zal openen.
En de stroomkring verbreken.

In de datasheet is te vinden wat de "dode band" is.

Dat is de waarde, die de temperatuur zakken moet voordat hij weer inschakelt.
Bij een kleine dode band werkt de regeling heel nauwkeurig en staat weinig afwijking van de gewenste waarde toe.
Maar de regeling wordt erg onrustig.
Bij een grotere dode band wordt de regeling rustig en schakelt weinig, maar zullen de verschillen tussen gewenste waarde en gemeten waarden meer af gaan wijken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MCP
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2020, 16:20

Dag,
ik lees: ELTH K-II, 80 NC T175.
Bimetaal ELTH IMG_6829 (002).jpg
Deze vind ik niet bij bijv, parts.nl of bsh-group.com of elders.
BIj Conrad zijn er verschillende met 16A die bij 80 graden openen, maar zonder reset knop. En wat betekent de T175 ? Zegt dat iets over de sluit-temperatuur ?

Bedankt weer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HaZee
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2018, 21:34

marcelp schreef: 30 dec 2020, 12:15 Dag @HaZee,
op mijn laptop (Firefox, laatste versie) werkt het nog steeds niet. Pagina laadt helemaal niet. Homepage ook niet, 'verbinding geherinitialiseerd'. In Chrome werkt het ook niet. Maar op mijn iPhone (ook Firefox) werkt het wel, zoals je zou moeten kunnen zien op de bankrekening. Wifi is voor beide apparaten gemeenschappelijk (Ziggo) en ik heb op de laptop met geen enkele andere website problemen. Wonderlijk.
Beetje trage en late reactie, maar inderdaad, dank voor je donatie!
Ik vroeg mij af of je misschien een pop-up killer of zo gebruikt?

Kan er geen verklaring voor vinden nl. ...
Goed geholpen? Help ons dit forum in de lucht te houden!
MCP
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 mar 2020, 16:20

Vandaag werkt de donatielink wel ...
Was niet eenmalig dat hij het niet deed, verschillende dagen na elkaar. Nu heb ik helemaal geen idee meer. Lijkt toch aan mijn laptop gelegen te hebben.
Donatie-issue closed.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

De T175 is het type behuizing waar een gevoelig element in geplaatst wordt. in dit geval een element dat normaal gesloten is en opent bij 80gr C (NC = normally closed)

De sluittemperatuur ligt voor dit soort oververhittingstemperatuurschakelaars natuurlijk altijd onder de temp. waarbij hij uitschakelt.

Overal zie ik ook, dat ze niet meer gemaakt worden, dus een uitstervend ras.

Maar Farnell had er nog twee types.

https://nl.farnell.com/multicomp/05en41 ... dp/3492935

https://nl.farnell.com/multicomp/23en43 ... dp/3492932

Het alternatief is een compleet element vervangen.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten