Bosch WTE84103NL/32 lampje reservoir en start/stop knipperen

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
WWB
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2019, 15:37

Hallo,
Ik heb net de goed onderhouden condensdroger van een vriend overgenomen, inc. afvoerslang zodat het bij de afvoer vd wasmachine kan. Precies zoals het gisteren nog in zijn badkamer stond. Nu, wanneer ik een programma wil starten, draait het ongeveer 20seconden waarna hij stopt en de lichtjes 'reservoir' en 'start/stop' knipperen. Natuurlijk het hele internet afgezocht en de filters, reservoir en alles schoongemaakt zoals beschreven elders op dit forum, maar er veranderd niets! Hoe kan het dat ik nu deze melding krijg terwijl er gisteren niks aan de hand was? Uiteraard is de verhuizing voorzichtig verlopen, dus kan daar denk ik niet aan liggen. Ik heb 2 zoontjes die, zoals echte jongens, geregeld zelfs 2 outfits per dag vervuilende, dus HEEL VEEL behoefte aan een droger en heb nu geen geld voor een monteur, dus wil het graag zelf proberen. Ik weet alleen niets over dit onderwerp, maar ben wel handig en leer snel. Hopelijk kunnen jullie mij via dit forum helpen! Alvast vreselijk bedankt!
Hier alle gegevens op foto
https://photos.app.goo.gl/rXEFqck2GnG46yB7A
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Heb je pomp en vlottercompartiment ook schoongemaakt?
Geeft hij een fout aan?
De bovendeksel en de linker zijwand moeten open

Siemens Condendroger: Foutmelding Container legen Filter reinigen
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
WWB
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2019, 15:37

Hai Lampje, bedankt voor je snelle reactie. Ik had wel iets over het vlottercompartiment gelezen op dit forum, maar niet in een Bosch machine, dus weet niet hoe ik in mijn droger daarbij kom. Maar ik ga straks even de boven- en zijkant openen. Kijken of ik het kan vinden!
Gebruikersavatar
Tukkertje
Beheerder
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 nov 2018, 21:50

Onderdeel 0512 zit op de plek bij de rode pijl, hoe het schoongemaakt moet worden kan je in de artikelen van Lampje lezen.

Afbeelding
IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER, YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM
Fixed? thanks us with :beer::beer::beer:
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Bosch en Siemens zijn nagenoeg gelijk en kun je daarom ook de de aanwijzingen of documentatie van volgen.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten