Zanussi tce7114 piept en blijft vochtig

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Mijn wasdroger tce7114 van Zanussi geeft halverwege het droogproces (op B) een piepend geluid en het gele lampje blijft branden, de was is nog vochtig. Ik stel hem opnieuw in en gaat wederom op de hleft van het proces piepen. Het lampje flikkert bij een vierkantje met pijltje naar buiten. kan iemand mij aangeven wat het probleem is? Dank, Maryan
Info


Hoe vaak knippert het lampje? Als het goed is zit er een pauze tussen.
Info


Het lampje van bedoeld teken knippert zolang deze ook piept (storingspiepje). Ik zet hem dan uit omdat ik niet weet wat er gebeurt indien ik het een tijdje laat doorgaan.
Info


Zit er tijdens de piepjes ook geen pauze?Je hoeft hem echt niet in paniek uit te zetten.De machine is al gestopt.
Info


Hallo Ernst, Ik heb de droger nogmaals aangezet en de alarmpiepjes gaan steeds 6 x. Tussentijds zit hooguit 3-4 seconden en de droger draait nog steeds derhalve actief. Het programma is dus niet beeindigd. Kun je hier iets mee? Mvg, M. Hummel
Info


Dit is een fout in het verwarmingssysteem.Verwarmingselement, temperatuurvoeler of relais op besturingsprint.
Info


Ok Ernst, dank! Maar kan ik er nog iets aan laten doen of zijn dat juist de duurste kostenposten? Helaas zie ik dat niet terug in je reactie. Ontzettend bedankt voor het meedenken! Mvg, Maryan
Info


Het relais is zo'n 4,- euro. Element 85,- Euro en temperatuurvoeler zo'n 10,- Euro.Nu uitzoeken wat er defect is.
Gesloten