Whirlpool condensdroger Waterafvoer

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Mn. whirlpool condensdroger heeft het volgende probleem:Normaal gesproken loopt het water tijdens het droger in de daarvoor bestemde wateropvangbak.

De laatste tijd echter zit het water niet alleen in de bak, maar ook in de 'holle' ruimte daar omheen.

Het lampje dat aangeeft dat de wateropvangbak- en/of het pluizenfilter volzit gaat dan branden.

Als ik dan de opvangbak leeg ga gooien, dan blijkt daar wel water in te zitten, maar zit deze echt nog niet vol. De holle ruimte zit dan alleen ook helemaal vol met water.

Zou iemand me misschien kunnen vertellen wat dit probleem zou kunnen zijn en of het een niet te dure reparatie is?

Alvast bedankt voor reacties.

Groet,Melinda
Info

Heb je een service.nr.?

Begint met 85.. ... .....
Info


Beste Ernst,Het servicenummer is: 85759812034Dankjewel alvast voor je reactie.Groet,Melinda
Info


Het servicenr. klopt niet. Ik kom 1 cijfer te kort
Info

Beste Ernst,

Ik heb nog een keer gekeken en het nummer nu terwijl ik ervoor stond ingetoetst,

maar ik kan er niet meer van maken...857598172034

Er staat nog wel een nummer onder, maar dat zul je denk ik niet bedoelen?

Voor alle zekerheid: 070605507708

Apart geval dus dit waarschijnlijk

Groet, Melinda
Info

Nu klopt het nr. wel

Kijk eens link onder in de ruimte v/d condensor.

Links voor zit een afvoergaatje. Deze zit waarschijnlijk verstopt.
Info


Hoi, hoi,Dat had ik op voorhand al gecheckt, maar was niet verstopt, wel voor de zekerheid toch ff. goed schoongemaakt.Ik check dat regelmatig omdat het daar een keer helemaal volzat met water. Destijds was dat gaatje dus inderdaad verstopt maar dat was / isnu niet jet geval. Heb ook dat filter al helemaal schoongemaakt.Het blijft dus nog ff. een raadsel wat er nu aan de hand is.Groet,Melinda
Info


Dan zit er ergens een verstopping in het pompsysteem. Kijk dit nog eens goed na. De pomp zit linksachter.
Info


Wat ook nog kan is dat het tuitje achter boven de opvangbak los zit of helemaal is afgebroken.
Info

Ok, dan zal ik dat ook nog even checken.

Dank je wel voor alle suggesties.

Groet,Melinda
Gesloten