Miele T273C stopt na enige tijd

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Mijn droger is 10 jaar oud.De laatste tijd stopt hij regelmatig met een hoog alarm toon en het filter lampje knippert. De was is dan niet droog maar wel warm (ook op lage temperatuur erg warm) en klam. De eerste keer op de dag dat ik hem gebruik loopt het programma goed door maar bij een volgende droog beurt stopt hij dus al heel snel. Ik heb de koolborstels al bekeken, maar die zien er nog niet versleten uit. De contactbanen op de trommel waar de koolborstels op liggen zien er goed/schoon uit.De droger wordt na dagelijks gebruik geheel schoongemaakt (stof verwijderd en zo).Wat zou dit kunnen zijn, iets met de temperatuurvoeler? (programma 15 minuten koud werk goed) of toch iets met de vocht meeting?Alle reacties zijn welkom. Ik wil dit graag eerst zelf oplossen...Dank alvast!Grtz, Ren?
Info


Controleer of de elektrische ventilator wel draaid.Hiervoor moet je de voorzijde openen door een aantal schroeven te verwijderen (4 achter de deur, 2 achter de waterbak). Het front kan dan naar rechts worden open gedraaid. De machine kan met open front draaien.Maak ook gelijk de binnen zijde van de trommel en wasribben gelijk schoon met azijn.
Info


Hoi Harry,Dank voor je reactie, ik had niet eerder tijd dan vandaag om het te checken. Helaas kon ik de voorzijde niet openen (heb 1 schroef achter het waterreservoir en 5 achter de deur gevonden). Op ??n of andere manier leek het wel alsof er nog ergens iets klemde. Maar ik kon wel via onder door het rooster kijken en daar kon ik zien dat de ventilator wel draaide. Dus ik denk dat dit het niet is. Toen ik de Wasdroger van de wasmachine aftilde kwam er achter onder aardig wat water uit de droger (niet uit de slang want die had ik op de bovenkant vast geplakt). Zou dit iets kunnen betekenen? Zou het kunnen dat hij zijn vocht niet kwijt kan, waardoor dat de was ook zo klam blijft/is?Ik hoor graag wat jij ervan denkt!Groeten. Ren
Info


De droger heeft volgens mij 2 ventilatoren, de elektrische kun je zo niet zien.Ik denk dat je een verstopping of lekkage in het ventilator of pomp huis hebt. Het front moet hoe dan ook toch open.
Info


Dank voor je suggesties: het bleek een verstopping (verzameling van stof) in het pomphuis te zijn. Ik wilde zeker zijn dat het verholpen was alvorens ik me weer melde. De droger droogt weer als nooit te voren.Thx!
Gesloten