Miele T453C wasdroger draait pas na zetje

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Hallo freaks, Mijn was droger draait alleen als je het een zetje geeft,als de motor los gekoppeld is dan gaat die ook niet automatisch draaien, je moet hem aanzwengelen. Voor de rest is alle OK!!!!!
Wie kan mij zegggen hoe dat komt???

mvrgr,Guus
Info


Waarschijnlijk is de aanloopcondensator defect.Deze zit op de motor gemonteerd.
Info


Hoi Ernst,Hoe kan je dat controleren??.Ik heb het al doorverbonden maar doet nog niets.
Info


Doorverbinden/overbruggen heeft geen zin.De aanloop condensator maakt een fase verschuiving waardoor de motor een elektrisch zetje krijgt. Gewoon vervangen dus.Neem de oude mee naar de onderdelen winkel, hier staat de waarde op.
Info


Hallo,Ik heb een Miele T367C. Ik heb het zelfde probleem met de trommel. Ik wil graag de aanloopxondensator vervangen maar weet ik niet hoe moet de T367C uit elkaar halen. Boven blad kan ik los halen, verder kan ik niks meer. Twee zijkanten en achter kant is een heel. Any idea? Alvast bedankt,Gr, GG
Info


Begin eens met de schroeven van de deur en achter de condensbakLet wel op dat de reperatie die je wilt gaan doen geen makkie is want of de trommel moet eruit of de motor en je moet dan ook de snaar er weer goed op krijgen Eventueel kan ik je wel een goed adresje sturen als ik weet waar je woont
Gesloten