Whirlpool droger blijft heet, element schakelt niet af

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

ik heb een whirlpool senseline c droger.ik heb pas de clixons vervangen, omdat die kapot waren.
Nieuwe erin gedaan en na eerste droogbeurt gingen die ook kapot.
Weer een nieuw setje besteld en erin gedaan die blijven het wel doen.
Nu het volgende probleem, als de droger klaar is met zijn programma, blijft het warmte element heet zelfs uren later nog
Wie heeft enig idee wat het kan zijn?

groeten corn
Info


Ik heb sterk het vermoeden dat de verwarming aan blijft staan.Trek de stekker er eens uit direct na de volgende droogbeurt en kijk wat hij dan doet.Dat verklaart ook waarom de vorige keer de beveiliging er uit gegaan is.Laat even weten wat het resultaat is, ik kan dan opzoek gaan naar een schema.
Info


hallo harry,bedankt voor de snelle reactie.als ik de draaiknop op nul zet koelt hij wel af.maar als ik dat niet doe blijft hij gewoon heet terwijl het lampje bij einde brandt.dus als ik de droger s'avonds aan doe blijft hij de hele nacht heet.groeten corn
Info


Dit klopt niet, lijkt er dus inderdaad op dat het element spanning blijft houden.Heb je meer informatie mbt het type van de machine? Graag alle gegevens die op het type plaatje staan.
Info

hallo harry,het service nummer is 857298172061/070612103710.ik hoop dat je daar voldoende aan hebt.groeten corn
Info


Dit service nummer is niet correct.Moet volgens mij zijn 8575 981 72061Klopt dit?
Info

hallo harry,
nee dat is niet correct het is 8575 981 72062.
Want als ik dit nummer bijvoorbeeld bij onderdelenonline invoer geeft hij ook juiste droger aan.

groeten corn
Info


Het gaat om het 4 de cijfer: jij noemt 2 en volgens mij moet dat een 5 zijn.Ik heb een service manual en als ik het snel bekijk blijft het verwarmings relais op de stuurprint aan getrokken of is deze defect(vast gebrand). Er zitten er 3 op en het gaat dan om het enkele relais.
Info


hallo harry,je had inderdaad gelijk van het service nummer.is het relais door te meten of die kapot is of kun je het zien.ik moet even zien wanneer ik ernaar kan kijken.en is die makkelijk te vevangen?groeten corn
Gesloten