Whirlpool Indiana C condenstank vol

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

De Whirlpool Indiana C stopt na enkele minuten draaien met een pieptoon en het rode lampje van 'water container' gaat branden. Ook het lampje 'einde' springt aan.De machine doet vervolgens niets meer. Wie weet wat er aan de hand kan zijn.
Info


Tijd voor een grote schoonmaak beurt.Maak alle lucht kanalen, filters en condensor goed schoon. Mogelijk zit het pompje of de water sensor vast door stof.
Info


Bedankt Harry,Onderin de machine zit nog een waterreservoir. Deze zat vol, de afvoer zal niet goed hebben gewerkt. Achterkant eraf gehaald en alles goed schoongemaakt meteen. Nu doet-ie 't weer prima.
Info


Harry zelfde klacht als Jaap: waar zitten de luchtkanalen van de Whirlpool Montana? dank john
Info


John,Nadat ik m had schoongemaakt, had ik na twee dagen weer dezelfde melding. Het pompje pompte het waterreservoir onderin niet meer leeg. Wat bleek nu: nadat ik het pompje uit elkaar had gehaald, was het propellortje losgeraakt van het asje. Het asje draaide wel, maar het propellortje bleef stilstaan waardoor hij geen water omhoog pompte. Heb het weer gelijmd en nu doet-ie t weer prima.Wat betreft schoonmaken heb ik overal waar ik bij kon met een kwast en stofzuiger alle stof verwijderd. Is vooral het gedeelte tussen de pluizenzeef en de warmtewisselaar. Als je die er beide uithaalt kun je overal wel bij.Succes.Jaap
Info


Jaap kan pompje niet vinden bij de Montana. Zit dat in dat bakje rechts onder met de 2 klemmen? John
Info


John,Ik heb een Indiana, dus daar kan verschil in zitten. Maar bij mij zat het pompje linksachterin (als ik naar de voorkant van de machine kijk). Ik had de achterplaat van de machine verwijderd en kon toen het pompje verwijderen.Dit zat bij mij inderdaad ook met 3 klemmen vast op het waterreservoir. De klemmen kun je losmaken en dan pak je als het ware een deksel eraf. Daarop zitten een vlotter en het pompje gemonteerd. De vlotter is van piepschuim. Dus een beetje voorzichtig zijn met het verwijderen van het deksel, bij mij brak hij nl af. Je kunt het pompje weer losschroeven van het deksel en het vervolgens openschroeven om bij het asje te komen.Succes.
Info


Jaap prima gelukt. Beide machines zijn dus zo goed als gelijk.Er zat een berg stof in het reservoir. Weggezogen met een slangetje en pompje open geschroefd. Vereiste geen onderhoud. Machine uitgeprobeerd met een paar halfnatte doeken die achtergebleven waren. En dat werkte prima. Nu maar even wachten tot er een grote was in gaat, de vlotter gaat drijven en de pomp in actie komt. Maar ik heb er alle vertrouwen in. Wel gek dat een machine na 4 jaar dit probleem geeft. Bedankt Jaap!
Info


Helaas heb ik hetzelfde probleem met de Whirlpool Indiana, maar ik betwijfel of ik ( vrouw) dit zelf kan doen, want hoe kom ik aan de achterkant van de droger? Hij staat bovenop een wasmachine in een kast.Hij is 4 jaar oud, goed regelmatig gereinigd, warmte container en pluizenbak aan de voorkant.
Gesloten