Whirlpool Indiana C, was niet goed droog

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

ik heb een condensdroger whirlpool Indiana C van eind 2007.
Sinds enige tijd gaat tijdens het drogen na ongeveer 10 minuten het lampje branden voor het pluizenfilter.
Hierop heb ik alles wat ik van de voorkant bij kan (behuizing warmtewisselaar) geheel stof vrij gemaakt, maar helaas geen verbetering.

Maar de was werd wel gewoon droog dus ik heb me er nooit druk om gemaakt.
Nu sinds een week wordt de was ook niet meer goed droog. de machine draait het hele programma netjes af.
De was draait goed rond en wordt ook warm, maar dus niet droog. Ik hoop dat iemand een oplossing weet voor het pluizenlampje, maar vooral het niet droog worden van mijn was.
bvd

Anne-Marie
Info

Ik vindt diverse meldingen van het pluizen filter terug en dit zou verwijzen naar een te lage omgevingstemperatuur.

Volgens Whirlpool werkt de machine niet onder de 15 graden

Het niet droog worden kan betekenen dat de afvoer pomp niet goed werkt of z'n water niet kwijt kan.

Ook kan dit ontstaan omdat de trommel van binnen vettig is.

Maak de gehele trommel schoon met een doekje met azijn en probeer opnieuw.
Info

de droger staat in de badkamer.
Hier is het volgens mij (zeker nu) altijd wel warmer dan 15 graden.

Waar kan ik vinden hoe de machine 'weet' dat er pluizen zitten, waar zit de sensor of zo?

Misschien dat die plaats dan extra goed schoon kan maken of zo.

Ik ga nu eerst de trommel met azijn schoon maken en dan hoop ik dat het weer droog wordt.

Kan ik ergens checken of de pomp niet goed werkt?

waar zit die pomp ergens , hoe kan ik hem herkennen?
Info

Ik weet zo niet waar deze sensor zit.

Verwijder bovenblad en zijkant en je kunt dan, volgens mij, overal bij.
Info

schoon maken met azijn heeft niet geholpen.

Daarna de zijkant en bovenkant er af gehaald maar ook hier kon ik niet veel zien.

Wel het stof allemaal weg gehaald, maar helaas ook geen resultaat.

Nu toch maar een monteur laten komen en die heeft het iets over een vilten ring aan de voorkant.

Die wordt nu besteld. Ben benieuwd of dit de oplossing is.

Jammer dat het me niet zelf is gelukt, maar bedankt voor de tips!
Gesloten