Candy Smart Condensdroger CC2 67T stopt te vroeg

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Mijn droger geeft na 10 minuten aan dat de was klaar is, terwijl alles nog nat is. Als je hem dan nog een keer aan wil zetten doet hij niks
Info


Word hij wel warm?
Info


HIj word wel warm ja. Als er geen was in zit draait hij wel langer door. filters en alles zijn gewoon goed schoon.
Info


Ik heb een ander probleem, misschien dat iemand mij helpen kan.Het lampjen voor de filter en condensor blijft knipperen.Hierdoor wordt de droger uiteraard niet warm.Ik heb de clxon al overbrugt maar met hetzelfde resultaat.Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Info


Hermi, graag een eigen topic maken met merk en type nummer.
Info


Geachte HarryO,Heeft u al een ideetje wat het zou kunnen zijn met mijn droger?
Info


Geen specifieke oplossing.- Maak hem los en maak alle licht kanalen schoon.- Controleer of de trommel wel beide kanten op draaid.- Controleer ( voor zover aanwezig) of de ventilator wel draaid.- Controleer of het condens pompje wel draaid/trilt en of deze + de slangen hiervan niet verstopt zitten.- Controleer op losse contacten op de elektronica print.- Controleer of het sleepcontact op de trommel wel verbinding maakt (koolborstel of veer)- Blijft hij wel doorlopen op een tijd programma (bv 60 minuten)
Info


Beste Harry,Heb alles gecontroleerd wat je gezegd had.Alles klopt en schoon gemaakt. Kreeg wel een goeie opdonder toen hij liep van de kabels bij de printplaat. (sloegen gelijk alle stoppen door)Hij loopt het uur, alleen als er wat in zit dan slaat hij weer na 10 min uit.Enig idee wat het nu kan zijn, of kan ik hem de deur uit doen en een nieuwe kopen.
Info


Als hij op een tijd programma wel werkt en bij een vocht meet programma niet dan heb je problemen met de temperatuur sensor(en) of de vochtigheids meting.Maak de binnenkant van de trommel eens schoon met een doekje met azijn. Vooral de overgang van wasrib naar trommel.Controleer het sleep contact op de trommel.
Gesloten