Testknop keuzeschakelaar

Goed gereedschap is het halve werk, hier wat tips en trucs, die het allemaal wat makkelijker maakt uw "Truus" gezond te houden.
http://www.diyreparatie.nl/
Gesloten
Gebruikersavatar
Bart Bartels
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 feb 2019, 15:47

Bedieningssleutel keuzeschakelaar


20200428_093406.gif




Bij het storing zoeken en proefdraaien moet de print elke keer weer in de behuizing en het bedieningspaneel gemonteerd worden.
Omdat de knop van de keuzeschakelaar in het bedieningspaneel zit vastgeklikt en dit zonder vernieling niet los te krijgen is.

En als hij gemonteerd is kan er niets meer aan de print gemeten worden

Alle gaten in de schakelaars zijn 6 mm doorsnede.

De knop kan niet verdraaien door of een vlak punt op de as, of zoals bij Bauknecht-Whirlpool 3 ribben op de as in de lengte richting. een rib op 0 graden en een rib 90 graden naar links en naar rechts.
Knop-kl.gif

Daarvoor heb ik een lange bout M6 genomen en er met de dremel 3 gleuven in geslepen.

Voor de andere merken is de bout met een platte kant op de as af te vlakken om zo in de schakelaar te passen

Voor het handvat een stukje bezemsteel doorboord met 6,5 mm en gemonteerd.

Bovenop het handvat een markering gezet waar de groeven zitten.
Zo kan ik tijdens het meten de keuze wijzigen.

Hoge-spanning-230-V-klein.gif


Dit mag niet worden gedaan door mensen die niet terzake kundig zijn, want er staat op deze print 230 volt en kan door onoordeelkundig gebruik dodelijk zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes,

Bart
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Wat een handige tool Bart,

Ik heb er ook gelijk maar twee verschillende types van gemaakt, super!
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten