Miele H5080BM combi magnetron/oven

Defecte apparaten zijn natuurlijk erg vervelend! Repareren door een monteur is geen optie. Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw stofzuiger of broodrooster etc. prima zelf repareren als die stuk is.
http://www.diyreparatie.nl/
Gesloten
RBS
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:25

Hallo,
Gedurende het programma opwarmen hete lucht sprong de zekering uit. Daarna deed de oven het weer echter het op temperatuur komen duurt heel lang. Voorheen 5 min naar 220 graden en nu zeker een kwartier. Iemand een idee?
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Er zal ongetwijfeld iets met het verwarmingselement fout zijn.

Voor een niet ter zake kundige technicus, is het echter niet verantwoord om hier aan te sleutelen.
Dit vanwege de enorm hoge spanningen die er blijven staan op het apparaat van veel duizenden volts.
Die niet verdwijnen als de stekker wordt getrokken.
Daarom is mijn advies: laat hem repareren door een deskundige dealer.
Want knutselen hieraan is levensgevaarlijk.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
RBS
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:25

Ik heb al voor hetere vuren gestaan. Is toch gewoon een kwestie van 2 aansluitingen lostrekken (met een geïsoleerde tang) 2 boutjes losdraaien en vervangen? Ik zie niet wat hier gevaarlijk aan is.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Lijkt mij sterk, maar dat is aan jou, ik verplicht tot niets.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten