Whirlpool cento 1400 wasmachine printplaat hulp

De wasmachine stuk of defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent, dan kunt u in veel gevallen uw wasmachine prima zelf repareren.
En tegen zeer lage kosten.
Wij kunnen u helpen uw eigen reparatie uit te voeren en coachen u op afstand.
Dat is onze hobby en zijn dan ook net zo trots als u, als we samen de machine van de schroothoop gered hebben. (www.DIYreparatie.nl)
Gesloten
PTT
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2020, 18:40

Beste mensen,

Na lang googlen en proberen kwam ik via via hier terecht, zou iemand mij kunnen helpen met het volgende:

Mijn wasmachine: Whirpool cento 1400 geeft de error F12, sommige programma's wast hij wel, maar komt de error op het einde, bij sommige geeft hij deze direct.
Servicenummer: 8592 3011 2010

De code zegt dat het probleem met het verwarmingselement is, die heb ik doorgemeten en gaf 24,3 Ohm aan, wat volgens het grote internet goed moet zijn.

Nu zou het probleem bij de printplaat moeten/kunnen liggen, maar die ziet er op het oog goed uit.

Foto's van de printplaat en het typenummer:

Ik heb ervaring met solderen en onderdelen van de printplaat, dus ik hoop het te kunnen repareren, maar ik weet niet waar te beginnen.

Wie kan mij uit de brand helpen?

Groet,

Pottertje11
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Pottertje,
Helaas kan ik deze foto's niet goed uitvergroten en kan dus niets zien, graag deze instructies volgen.

Foto's uploaden: De foto's maken en plaatsen aan de hand van deze beschrijving.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten