Electrolux EFWF1 1486ODW vervangen manchet

De wasmachine stuk of defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent, dan kunt u in veel gevallen uw wasmachine prima zelf repareren.
En tegen zeer lage kosten.
Wij kunnen u helpen uw eigen reparatie uit te voeren en coachen u op afstand.
Dat is onze hobby en zijn dan ook net zo trots als u, als we samen de machine van de schroothoop gered hebben. (www.DIYreparatie.nl)
Gesloten
SNR
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jun 2020, 14:39

Goedemiddag,

Ik wil het manchet vervangen van mijn Electrolux EWF1486GDW omdat er een stuk rubber uit is en de wasmachine lekt.
Weet iemand hoe ik het manchet kan vervangen en waar ik het goedkoop kan kopen bij de meeste zaken kosten ze 70 euro.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes Sander
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Hallo Sander
Als je advies over het juiste onderdeel wilt hebben dan is het noodzakelijk dat je alle gegevens van het machineplaatje rondom de deur vermeldt

maar hier kun je de film volgen hoe het moet

Front open maken

Deurmanchet wisselen

De originele zijn nog duurder, dus ja wat wil je?

Laten doen? Dan ben je zeker 100 euro duurder uit.
Deze uitgave is eenmalig dan moet je niet op een paar euro bezuinigen.

Ik heb nu in 52 jaar twee AEG machines gehad en nog nooit een manchet vervangen.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SNR
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jun 2020, 14:39

Lampje,

Ik had een offerte opgevraagd en was idd 180 euro kwijt geweest maar dacht misschien had jij nog een tip voor een goedkoper manchet maar helaas die is er niet dus zal ik er één van rond de 70 euro moeten kopen.

De oorzaak van het kapotte manchet is waarschijnlijk een keer teveel wasgoed er in gedaan stom van mij.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Ik had in mijn admin een regeltje scheef gekeken, het is natuurlijk handig dat je ook weet hoe je er bij moet komen. Nou hier wordt het goed getoond.

Front open maken
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SNR
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jun 2020, 14:39

Dank je wel!👍
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Sander,
ik zie dat je zelfs bij AEG nog goedkoper uit bent, omdat je daar geen verzendkosten hebt.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten