Beko CSM 67300 oven

Defecte apparaten zijn natuurlijk erg vervelend! Repareren door een monteur is geen optie. Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw stofzuiger of broodrooster etc. prima zelf repareren als die stuk is.
http://www.diyreparatie.nl/
Gesloten
MVD
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2020, 14:16

hallo,ik ben Marcel van der veen 52 jaar en ietwat handig.
Nu ben ik eten aan het klaarmaken en ik had iets in de oven gezet.
Nu het probleem is dat de diff plots uitgaat en ik geen elektriciteit meer heb.
Dan zet ik de dif terug aan en de oven terug op en nog geen 2 minuten later hetzelfde.
Er staat niks anders aan maar de laatste maal maakte hij een ratelend geluid en dat heb ik opgelost.
(was de plaat waar de fan achter zit die met de plaat in aanraking kwam,dacht ik)
dus opengedaan en het was de fan voor warme lucht die tegen de spiraal kwam die heet wordt.
Het is een dun buisje eigenlijk dat 2 maal gedraaid in de oven zit,dus die heb ik met een waterpomptang
een klein beetje op geknepen en dan wat weg van de fan getrokken.
Dus nu alleen nog het probleem van de oven die zichzelf en alles uitschakelt.

Afbeelding
MVD
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2020, 14:16

Niemand die weet waarom de differentieel uitschakelt na 2 minuten de oven te laten opwarmen?
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Ja dat weten we, een spiraal die in een buis warm wordt zet uit en als de isolatie daar inwendig defect is, zal hij de buitenkant gaan raken. het vervormen van het materiaal helpt daar ook niet bij, maar hij was al gammel.

Dan maakt het element waarschijnlijk aardsluiting waardoor er een deel van de stroom via aarde wegvloeit en daarom de aardlekschakelaar er uit gaat.
Zeker nu je daar aan geknepen hebt, zal dat niet beter worden. Gewoon het element wisselen en klaar is Kees. En niets forceren bij de montage.

https://www.fiyo.nl/beko-verwarmingsele ... _brand=440

Element kost 23 euro, daar kun je niets aan repareren, alleen vervangen 2 schroeven los en 2 stekkers los en dat is het.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MVD
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2020, 14:16

Afbeelding
MVD
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2020, 14:16

Het is aan de rechter benedenhoek daar loopt hij niet even en het wiel(fan) hoe je dat ook bij naam noemt liep er tegen.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

O, dat is de ronde uitvoering, dan ben je nog goedkoper uit

https://www.fiyo.nl/verwarmingselement- ... _brand=440
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MVD
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2020, 14:16

Dankjewel,hoe kan ik doneren aub?
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Klik maar op de link: Wij lusten wel een biertje in mijn onderschrift

Alvast hartelijk dank
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten