Ga naar inhoud

Beko SN 140220 - DEUR SLUIT NIET GOED


Aanbevolen berichten

dus ook niet achterover ok, dan is die nu wel recht gewoon, heb niet met waterpas gecontrolleerd, misschien morgen, dan zeker de waterpas in de koelkast steken?

rubberranden zijn gewoon van plastiek denk ik, maar normaal plakt dat heel goed maar nu niet meer. of zitten er laagjes magneet in de plastieken rubber en zijn ze nu na zovele jaar uitgewerkt?

Ik heb de scharnieren nagezien, ze lijken toch goed vast , maar niet zeker hoe ik dat moet in detail controleren, had er gewoon met mijn hand aangeezeten en lijkt stevig vast.
ofwel moet ik allerlei witte deksels afnemen vooraleer ik volledig de scharnierne kan zien? hmm
Link naar reactie
Beste

Beko SN 140220 (productcode)
Model nr L60400NEA+
CLASS SN--T
Productnr 7254648716

Beste

Recent weer ( zie oudere onderwerp ijsvorming ...) de koelkast uitgezet zodat alle ijs kan smelten.

Volgens partner zou de deur nu minder goed sluiten nadat die ontdooid werd.

Raar, maar heb dan een kijkje genomen:

bovenkant plakt het rubber zelf niet helemaal tegen de frigo kant.

en dan heb ik wat met de voorporten gespeeld, werd nog erger. deur valt gewoon open.
ale, deze morgend stond frigo open, en had nog niet aan de poten gezeten. ik heb de poot zo gedraaid dat die langer werd, dus zou frigo toch moeten naar achter kantelen.. . maarja met nieuwbouw, misschien dat na zoveel jaren de grond is gezakt en niet meer zo loodrecht is??

ik zie dat de frigo naar voor kantelt, dus wou de voorpoten zo instellen zodat de frigo iets meer naar achter kantelt.
één poot zo ver gedraaid dat die los kwam. Dus zelfs dit hielp niet om de frigo achter te laten kantelen.

Dan maar oude visitekaartjes onder gezet, nu is de frigo meer recht.

Deur opent niet meer volledig
maar ik zie nog steeds dat de rubber niet goed plakt tegen de frigo.

Misschien dat dit de oorzaak was waarom er altijd onderaan ijsvormde?

Ale we hebben de deur nooit bekeken ... .

Rubber toont geen schade.

Waarom is er geen zuigkracht meer tussen rubbber en frigo?

Vroeger kon ik de deur enkel openen met de hendel, u moet ik maar een tik geven met mijn vinger en deur opent.
Link naar reactie
Een kast moet natuurlijk eenvoudig met zijn stelpoten waterpas gezet worden, en ook niet achterover.
Ik heb toen ook gesteld dat de pakking dicht moest zijn.
Vaak zijn de rubberranden magnetisch, soms is de sluiting afhankelijk van het vacuum wat getrokken wordt, als de deur dicht gaat.

Zijn de scharnieren nog wel goed?

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Waterpas op bovendeksel leggen, zowel in de links-rechts richting als ook de voor-achter richting.
Vaak zitten de magneten in strippen in het rubber verpakt
De deur mag niet te veel speling hebben als hij open staat.
En hij moet heel makkelijk draaien. zonder gekraak.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
zie foto's water pas of niet?

https://www.dropbox.com/t/ZlBVZFp56B4Qlck0

Ik ben er niet bekend mee met dit tool.


zie volgende foto hoe de rubber vooral van boven niet goed plakt, maar ik kan met zekerheid zeggen dat het geheel niet goed plakt , want komt makkelijk los de deur.


https://www.dropbox.com/t/c4pdGw5dJNoVI0uk

Deur heeft ondertussen minder speling: bij het openen, valt niet niet helemaal naar achter, en komt zelfs een beetje terug maar blijft nog open, gaat niet volledig dicht.

De visitekaartjes (onder de voorpoten geplaatst) hebben hiermee wel geholpen.


Deur kraakt niet, draait vlot.
Link naar reactie
Je moet de libel van de waterpas aan de bovenzijde houden en niet platleggen

zie https://www.youtube.com/watch?v=yazG3JsNXZw

Ook zie ik dat de deur zo lek is als een mandje meet rondom de opening tussen deur en kast en vervang de pakkingrand.
Want als de opening overal het zelfde is dan zal het scharnier wel goed zijn.

Om de lekkage te zien leg je een zaklamp brandend in de koeling, en doe het licht in de keuken uit, dan zie je waar de pakking niet aansluit.
Dat kun je het beste doen als het buiten ook donker is.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Raar had even gereageerd maar dan kwam ik terug nadat ik ging meten, zie ik een leeg veld om nog tekst in te vullen , nochtans had ik op de knop verstuur geklikt. maarja.

Dus ondertussen gemeten na het bekijken van de video, waarvoor dank: zie foto's:

https://www.dropbox.com/t/KLgUkunOXjRPSq6o

Ben niet zeker hoe te interpreteren, en heb gemekt dat de bovenste plank van de frigo een soort bult heeft ale er is ruimte tussen de bovenoppervlak en waterpasmeter hier en daar.

MOet ik nu wat kaartjes eruit halen of toevoegen?


Deur zo lek als een mand, wat wil je hiermee zeggen, snap deze uitdrukking niet.
Ik zie geen water aan de deur of bedoel je iets anders?

rondom meten tussen deur en kast: je bedoelt om te zin of er een opening is tussen pakkingrand(rubber) en kast? of omtrek meten van de rubber hoe lang die is om die te vervangen?

We hebben te veel licht inval overdag. Zal als het donker is licht in de frigo steken, mooi manier .
Link naar reactie
[attachment=0]Lek als een mand..jpg[/attachment] Probeer maar eens water in deze mand te vervoeren. Als je de koelkast zou vullen met water, zou hij net zo snel leeglopen als deze mand.

(De afdichting is zo lek als een mandje.)
[attachment=1]Waterpas.gif[/attachment] Het lijkt er op dat de kast vrij goed waterpas staat.

Eventueel een plank gebruiken om oneffenheden uit te middelen.

Ik bedoel of de ruimte overal ongeveer hetzelfde is, zodat er sprake is van een vervormede en versleten deurafdichting.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Mandje begrip heel duidelijk nu , letterlijk bedoeld 🙂.

Waterpas ok dan zo laten.

Dan nog de check doen van de ruimte , hier ben ik nog niet mee maar misschien wel : het gaat om de ruimte tussen de pakkingrand en de kast ? Zoals boven kant te zien is er duidelijke een grote opening. . Maar toen koelkast niet waterpas was , van boven naar half beneden zag je een smallere opening . Of ook toen ik de pakking er uit haalde voor een stuk en dan terug plaatste , ineen minder plak van de pakking .

Is het nodig te meten ? Of gewoon direct pakking bestellen en vervangen ?
Link naar reactie
Als zo'n grote kast op de verkeerde punten steunt, kan de kubus gaan vervormen waardoor de afdichting in gevaar komt.
Als een pakking een keer gezet en verouderd is wordt het nooit meer goed dicht.
Ook kan het magnetisme van de strip in de pakking afgenomen zijn.
Dus ik denk dat je het beste af bent met de vervanging van de afdichting.
Als de pakking geplaatst is, dan is het licht aanwarmen met een fohn een optie om de stugheid iets te verminderen en de pasvorm beter te laten aanpassen.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...