Ga naar inhoud

Beko L60400NEA+ SN 140220 achterwand ijsvorming


Aanbevolen berichten

Beste

Beko SN 140220 (productcode)
Model nr L60400NEA+
CLASS SN--T
Productnr 7254648716

Vrijdag 27e de koelkast ijsvrij gemaakt
Gaatje dat de condens naar het bakje leidt, is open.
Elke dag erna gecontroleerd of het gaatje vochtig is en er in het bakje water komt: OK
Dan drie dagen later, maandag 30e , vandaag, ijsvorming terug langs de rand van de achterkant.

Ik denk dat we de koelkast van 2016 hebben misschien wel langer zelfs.. maar kan een koelkast geen 10 jaar meegaan? Hmmm

Zie foto’s (link dropbox) waar de ijsvorming start. Het lijkt alsof de achterwand niet volledig gesloten is… . hmm.

https://www.dropbox.com/sh/cak8o0zyvo3zz3l/AADs5evjAugrU6CHl1HBE-yKa?dl=0
Link naar reactie
Ik denk dat de spiralen die achter deze wand zitten volledig in het ijs zitten verpakt.
Om het proces weer goed op gang te brengen zal je de kast 48 uur moeten laten ontdooien en pas dan weer opstarten.

De achterwand is niet dicht want daar circuleert de lucht uit de koelkast langs. Zie de openingen.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Ja, want de verdamper moet wel zijn koude af kunnen geven aan de rest van de koelkast.
Want een laag ijs isoleert en jaagt alleen het energieverbruik op en niet de koelresultaten.
Ik heb het vermoeden dat dit een massieve bonk ijs is die er achter het schot zit.

Het ontstaan van ijs heeft meerdere oorzaken

slechte afdekking van de produkten
deur te lang en te veel open
lekkende deurpakking

het laatst kun je goed controleren door een zaklantaarn in de koelkast te leggen en zelf in het donker te gaan zitten.

De deurpakkingen zijn vaak met een fohn weer goed in de vorm te krijgen door ze voorzichtig op te warmen en in warme toestand te sluiten, zodat de pakking zich "zetten" kan.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Beste Lampje

Nu volg ik (je mail ontvangen).

IK heb gewoon de koelkast uitgezet, voor dagen, tot alles gesmolten was.
en nu al tijdje geen problemen meer. en bakje zit regelmatig water in, voorheend was deze altijd droog.

Dus bij deze was het voldoende het ijs te doen smelten.
en nu letten we erop dat de deur niet te lang open blijft , nu we daar bij stilstaan, zien we regelmatig de kids die een lang kijkje nemen ... :-)


Bedankt.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...