Whirlpool ADG6353 A+PCFD pompt even en stopt dan

De vaatwasser defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent, dan kunt u in veel gevallen uw vaatwasser prima zelf repareren.
En tegen zeer lage kosten.
Wij kunnen u helpen uw eigen reparatie uit te voeren en coachen u op afstand.
Dat is onze hobby en zijn dan ook net zo trots als u, als we samen de machine van de schroothoop gered hebben. (www.DIYreparatie.nl)
Gesloten
HND
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2021, 22:43

Ik heb vandaag geprobeerd een Whirlpool ADG6353 A+PCFD type WAYFD van een jaar of 8 oud weer tot leven te brengen. Servicenummer 10543832

Vooralsnog niet gelukt. Wat doet ie:
- programma kan gestart worden
- een paar minuten hoor je de pomp draaien
- er gaat echter geen water stromen
- één piep
- de pomp bromt nog een halve minuut door
- weer een piepje en de machine stopt
- het stopknopje in het bedieningstableau knippert 8 maal.

Volgens de gebruiksaanwijzing betekent het 8 maal knipperen dat de afvoer geblokkeerd is. Nou, daar is niets aan te vinden, alle slangen zijn ok, het sifon is niet verstopt of zo.
Er staat geen water in de machine, alleen onderin het pompputje onder het filter een centimeter water.

Ben benieuwd naar jullie advies of analyse!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Tukkertje
Beheerder
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 nov 2018, 21:50

Sommige afvoerpompen meten zelf of het water weg is.
Het kan zijn dat er rommel om de as van de pomp zit.
Ik zal vanmiddag even verder kijken wat er nog meer aan de hand kan zijn
IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER, YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM
Fixed? thanks us with :beer::beer::beer:
HND
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2021, 22:43

Dag Bennie,
Bedankt alvast!
Even voor de duidelijkheid: met "er gaat echter geen water stromen" bedoel ik dat er geen vers leidingwater wordt ingelaten tijdens de paar minuten dat ie aan staat.
Gebruikersavatar
Tukkertje
Beheerder
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 nov 2018, 21:50

Onder de zeven zit een glazen rondje, dit is de waterindicator.
Als die vuil is denkt de machine misschien dat er nog water in staat en dus geen vers water wil toelaten.
Om al het andere uit te sluiten gooi je er een emmer water in en kijk of dat weggepompt word

https://www.partsnl.nl/apparaten/whirlp ... atwasser-2
IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER, YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM
Fixed? thanks us with :beer::beer::beer:
HND
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 mei 2021, 22:43

Dag Bennie,

Je bent een held!! We hebben dit vanmiddag geprobeerd met een paar liter water en daarna heeft de vaatwasser al twee keer het programma foutloos doorlopen!

Ik had al een nieuwe vaatwasser besteld bij Bemmel en Kroon, maar die heb ik net 's avonds nog telefonisch kunnen annuleren, dus ook B&K verdient een groot compliment voor hun service! Ik had er geen vertrouwen in dat het apparaat nog weer aan de praat zou krijgen. Heb in het verleden al twee keer een reparateur bij een vaatwasser gehad en beide keren was de uitkomst dat ik maar beter een nieuwe kon kopen omdat reparatie een paar honderd euro zou kosten. Weet niet of deze truc toen ook had kunnen helpen . . .

Hoe dan ook, ik ben erg blij met je advies en het resultaat! Ik zal zo gelijk mijn dankbaarheid in een donatie omzetten.

Groet, Harry
Gebruikersavatar
Tukkertje
Beheerder
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 nov 2018, 21:50

Mooi om te horen Harry.
En bedankt voor de biertjes.
IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER, YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM
Fixed? thanks us with :beer::beer::beer:
Gesloten