Bosch Maxx 6 VarioPerfect lekt

De wasmachine stuk of defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent, dan kunt u in veel gevallen uw wasmachine prima zelf repareren.
En tegen zeer lage kosten.
Wij kunnen u helpen uw eigen reparatie uit te voeren en coachen u op afstand.
Dat is onze hobby en zijn dan ook net zo trots als u, als we samen de machine van de schroothoop gered hebben. (www.DIYreparatie.nl)
Gesloten
RCD
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2021, 12:37

Goedendag, ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende:

Probleem:
Ik heb een Bosch Maxx 6 VarioPerfect. Na het wassen moet hij centrifugeren wanneer er een storing op lijkt te duiken. Hij piept viermaal en de lampjes 1400, 800, 600 en spoelstop knipperen (1200 niet). Na enige periode komt er ook water onder de wasmachine vandaan. Daarnaast blijft een pomp enige tijd doorpompen.

Wat heb ik gedaan:
- Het filter rechtsonder schoongemaakt, er zat echter geen troep in.
- Na het schoonmaken van het filter (als het water er dus uit is) kan het centrifugeren wel gewoon draaien.
- Het paneel aan de voorkant onderin losgemaakt. zo te zien zit er wat vocht onderin maar ik kan niet zien waar het vandaan komt.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

Groet, Ricardo
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Graag een foto van het machineplaatje van de machine.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Na een hele zoektocht ben ik er achter dat dit de codering is voor water op de bodemplaat. Dus dat klopt.
Je zult zelf moeten zoeken naar een lekkage.
Fout 5.png


Want wij zitten op afstand en jij bent onze ogen en oren.
Alles waar water komt kan er een lekkage zijn.
Dat kan overal zijn.
En echt wij hebben geen glazen bol.
Steek een stuk karton onder de machine door, die net iets kleiner is als de maat tussen de pootjes door, en kijk waar de eerste druppel verschijnt, dan heb je een indicatie waar je zoeken moet.
Dat de pomp gaat lopen is een logische beveiliging, dat als hij een lekkage signaleert, dat hij de hele inhoud het riool in pompt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Beste Lampje,

Excuses voor mijn late reactie.

Ik heb de leidingen nagelopen wat geen inzicht gaf in de lekkage.
Na het demonteren van de deur kwam ik erachter dat er een gat zat in het deurrubber (zie bijlage). Deze kon ik gelukkig gemakkelijk vervangen waarna de lekkage opgelost was!
Inmiddels heb ik er al een aantal "succesvolle" wasjes opzitten 😄

Ontzettend bedankt voor je hulp!
Deurafsluiting lek.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Mooi om te horen dat het opgelost is
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten