Bosch WFK2471 trommel draait niet

De wasmachine stuk of defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent, dan kunt u in veel gevallen uw wasmachine prima zelf repareren.
En tegen zeer lage kosten.
Wij kunnen u helpen uw eigen reparatie uit te voeren en coachen u op afstand.
Dat is onze hobby en zijn dan ook net zo trots als u, als we samen de machine van de schroothoop gered hebben. (www.DIYreparatie.nl)
Gesloten
PLP
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2021, 11:48

Goedemorgen,

Sta hier voor een Bosch machine waarvan de trommel niet draait, als ik deze met de hand draai, dan draait de snaarschiif niet mee, m.a.w. de trommel lijkt los in de kuip te liggen.
Wie kan mij de goede richting opsturen?

Mvg

Paul
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Paul,
dan denk ik dat je machine total loss is.
Want dit betekent dat het trommelkruis gebroken is en de trommel inclusief kruis, as en lagers vervangen moeten worden.
Deze onderdelen zijn bij Bosch niet meer op voorraad en is ook onbekend wanneer levering wel plaats zal vinden.
Kosten van de trommel rond de 200 euro, en dan moet hij nog gemonteerd worden. Ook komen daar nog lagers en afdichtingen bij voor 61 euro en zijn ook niet leverbaar.
zie de tekening:

2021-10-15.png
Ik denk dat ik je maar naar 1 richting kan sturen en dat is de winkel voor een nieuwe.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
PLP
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2021, 11:48

Okay dank je wel was ik al bang voor maar is dan nu bevestigd.

Gr,

Paul
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Ja jammer Paul, dat we je niet hebben kunnen helpen met een andere oplossing
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten