Siemens wasmachine, rubber manchet aan rand trommel?

De wasmachine stuk of defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent, dan kunt u in veel gevallen uw wasmachine prima zelf repareren.
En tegen zeer lage kosten.
Wij kunnen u helpen uw eigen reparatie uit te voeren en coachen u op afstand.
Dat is onze hobby en zijn dan ook net zo trots als u, als we samen de machine van de schroothoop gered hebben. (www.DIYreparatie.nl)
Gesloten
WGT
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 mar 2021, 13:32

Bijna een jaar geleden, is er een technicus van Siemens langs geweest voor mijn Siemens WM14Q462FG/01 FD 9307 00406 wasautomaat, omdat er al vanaf het begin onbalans in de trommel zit, ook als deze leeg draaide tijdens de eerste was om de fabricageresten te verwijderen. Volgens de technicus valt deze onbalans binnen de marges, en heeft dat met een stukje kwaliteit te maken, welke hoort bij de Siemens modellen uit het goedkopere segment (tot € 500,-).
Nu kom ik echter een blauwe aanslag (rubber van de deurmanchet?) op de buitenrand van de trommel tegen, soms loodrecht (zie bijgevoegde foto):
thumbnail_20210811_152723.jpg
Toch hoor ik niets vreemds tijdens het centrifugeren, alleen een tikkend geluid, wat er al vanaf het begin in zit, maar dat zou volgens de Siemens technicus van de schokdempers zijn, die je lijkt mij niet hoort tikken als de trommel leeg centrifugeert:

https://www.youtube.com/watch?v=sGhBbTs4HNM

Met de achterplaat eraf klinkt het altijd erger dan het is, want vanaf de voorkant klinkt alles weer vrij rustig:

https://www.youtube.com/watch?v=pL2WzXGhzu8

Ik heb dus niet de indruk dat de trommel tegen de manchet schuurt, want dan zou er toch wel heel veel lawaai moeten zijn. Als ik dit blauwe rubber (als het rubber is) weghaal, komt het na een aantal wasbeurten langzaam weer terug.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
WGT
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 mar 2021, 13:32

Siemens is geweest. Volgens de monteur heeft er wasgoed tussen de trommel en de manchet gezeten. Ik heb dat niet gezien op de momenten dat het misging, dus dan zou het onzichtbaar wasgoed geweest moeten zijn. Naar mijn mening zit er wat speling op de lagers en loopt de trommel hierdoor soms licht tegen de manchet aan. Maar ja, wie ben ik om tegen Siemens in te gaan. Dit topic mag dan ook gesloten worden.
Gesloten