AEG Lavamat L6FB84GW wordt niet meer warm

De wasmachine stuk of defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent, dan kunt u in veel gevallen uw wasmachine prima zelf repareren.
En tegen zeer lage kosten.
Wij kunnen u helpen uw eigen reparatie uit te voeren en coachen u op afstand.
Dat is onze hobby en zijn dan ook net zo trots als u, als we samen de machine van de schroothoop gered hebben. (www.DIYreparatie.nl)
Gesloten
BZZ
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2020, 17:20

Onze AEG L6FB84GW (PNC 914913013) van 3 jaar oud warmt niet meer op. Het vreemde is dat de wasmachine dit blijkbaar zelf niet door heeft, want er verschijnt geen foutcode, ook niet als je een 90 graden programma draait. Hij rondt in alle gevallen gewoon zijn programma af.

Nu lees ik dat AEG's en andere Electrolux wasmachines een testcycle hebben, waarmee je o.a. de gemeten temperatuur kunt zien. Weet iemand of dit voor dit type ook het geval is? Meestal betreft het een combinatie van een programma kiezen en twee knoppen indrukken. Ik heb al gezocht naar de Service Manual, maar kan van dit specifieke type geen versie vinden. Daarom vind ik het wat riskant om andere stappenplannen te doorlopen.

Als ik zie dat de temperatuur echt te laag is, dan zou ik nog het verwarmingselement kunnen doormeten.
WhatsApp Image 2020-11-12 at 10.01.19.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Daar is ongetwijfeld een service manual van maar die zijn helaas niet voor ons beschikbaar

Kijk dit filmpje maar eens.
Service mode AEG 98699FL nieuw model met display

Op dit filmpje niet zo duidelijk te zien maar het is altijd start-pauze en de toets links daarnaast vasthouden en dan inschakelen

Maar de kortste klap is de bedrading van het element los halen het element ohms doormeten, weer aansluiten en er een proeflampje op aansluiten.

Neem hiervoor een gloeilampje, dan zie je feilloos of er rotte contacten in de stroomloop zitten, doordat dan de lamp gaat flikkeren.

Je kunt ook een amperemeter in serie zetten met de voeding om te controleren wanneer er stroom getrokken wordt en hoeveel. Dan controleer je daarmee ook gelijk of de relaiscontacten nog goed functioneren.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
BZZ
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2020, 17:20

Bedankt voor de input. Ik krijg het helaas niet voor elkaar. Geprobeerd met machine aan/uit, buttons tegelijk ingedrukt of juist na elkaar, 10 seconden ingedrukt houden of juist kort. Met deur open of juist dicht.

Dan wordt het toch de route die jij aangeeft. Ik had even stille hoop dat ik in ieder geval de temperatuur kon zien voordat ik hem moest openen. Hij staat op een nogal onhandige plek namelijk ;-)

Edit: never mind... het is deur open, aanzetten, knoppen ingedrukt houden, uitzetten en weer aanzetten. Blijkbaar pakt hij die tiptoetsen gewoon niet lekker...
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

De tip toetsen met pas gewassen handen bedienen.
Moet in de Coronatijd geen probleem zijn :)
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten