Bauknecht wasmachine deurslot defect bij foutcode F22?

De wasmachine stuk of defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent, dan kunt u in veel gevallen uw wasmachine prima zelf repareren.
En tegen zeer lage kosten.
Wij kunnen u helpen uw eigen reparatie uit te voeren en coachen u op afstand.
Dat is onze hobby en zijn dan ook net zo trots als u, als we samen de machine van de schroothoop gered hebben. (www.DIYreparatie.nl)
Gesloten
MRK
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2022, 13:56

Beste Mensen, mijn wasmachine gaf een F22 defect aan: deurslot. Nieuwe gehaald, gemonteerd, maar als ik de wasmachine nu aan zet start ie nog niet op.
Wat ook opvalt is dat, eerst was het zo dat wanneer ik de machine instelde op een bepaald programma de startknop eerst knipperde, terwijl de machine nu meteen als het ware groen licht geeft (dus niet knippert), kleine klikkende geluidjes geeft (schakelen ?) maar niet start.

In de deur staat 858302512010 S.nr 41124101173.

Weet iemand waar dit aan kan liggen ?
Ik heb de machine helemaal van zijn plek gehad en eerst geprobeerd het via de bovenkant aan te passen (verwijderen bovenblad). Daarna nadat ik de rubberen ring deels los had gehaald.

Bij voorbaat dank voor tips !

groet, Marieke
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Marieke,
graag zou ik van jou alle gegevens willen hebben van het machineplaatje.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MRK
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2022, 13:56

Beste Lampje,

Ik weet niet of ik het antwoord twee keer moet plaatsen..
Zie mijn tweede bericht niet verschijnen op het forum. Maakte een snelle reactie bericht.

Vandaar hier (nogmaals) mijn (late) antwoord
In de deur staat 858302512010 S.nr 41124101173.

Dank voor je antwoord,

Marieke
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Marieke,
ik moet voor Bauknecht een modelnummer hebben, anders kan ik niets vinden.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MRK
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2022, 13:56

Beste Lampje, de monteur is inmiddels langs geweest en de vermelding op internet dat de F22 voor het deurslot zou staan klopte niet met de Bauknecht die ik had.
F 22 betekende ik dit geval dat de motor het had begeven. Ik heb daarnaast uitgevonden dat ik de machine al 9 jaar in mijn bezit had en zodoende besloten tot de aankoop van een nieuwe..
In elk geval dank voor de genomen moeite,

groet,
Marieke
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Ja, overal wordt gesproken over het deurslot, maar dit vond ik bij Euromaxx:

Beschrijving
Een F22 storing duidt volgens de fabrikant op een deurslot of een printplaat-electrische storing, dit dient dus voor de zekerheid getest te worden maar in de praktijk hebben we nog nooit een defect slot gevonden, maar is dit toch vrijwel altijd een defecte motor. vooral bij de direct drive modellen, dit kun je testen door hem in het centrifuge programma te zetten en dan is het vaak dat je hij dan wel start en de tijd 18 minuten aangeeft en je ook wel steeds klikken hoort maar er gebeurt niks tot na verloop van een paar minuten er de melding F22 komt en ook de tijd is dan niet veranderd.

zie meer over dit onderwerp Motorrevisie Bauknecht Whirlpool en ALLE MERKEN

Maar op deze motoren zit volgens mij 10 jaar garantie.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MRK
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2022, 13:56

Beste Lampje, ik heb op internet gezocht naar de garantie termijn van Bauknecht maar heb nergens 10 jaar kunnen vinden.
Vervangen van de motor zou € 200,= hebben gekost.
In ieder geval staat de machine nu in de gang voor afvoer.

Dank voor je mee denken,

groet, Marieke
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Graag gedaan, bedankt voor de terugkoppeling.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten