Miele T7744C tijdsduur veranderd van 1.23 uur naar 3.00 uur

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

beste heren en of misschien wel dames, mijn naam is Dennis

ik ben in het bezit van een Miele t7744c wasdroger. 
Het volgende probleem is ontstaan.
Als er een gecentrifugeerde was in de droger wordt geplaatst en het bij behorende programma wordt gestart geeft de klok aan er 1.23 uur over te gaan doen.

Tot zover geen problemen maar na minuten verspringt de tijd naar 3.00 minuten.

Uiteraard hebben we alles nagelopen en schoon gemaakt maar zitten nu met onze handen in het haar en een natte was want ook al wordt de machine heet, de was wordt niet droog. :-( 

Heeft een van u enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Vol verwachting hoor ik uw kennis in deze aan :-)
Info


kan je een keer een programma op koude lucht laten draaien , dan hoeft het verwarmingselement geen werk te doen als dit programma goed werkt moet je het volgens mij in die richting zoeken
Info


Hoi Bennie, bedankt voor de tip, dat gaan we zeker proberen maar welke richting bedoel jij?gr. Dennis
Info


ik bedoel in de richting van het verwarmingelement of de clixons(temperatuurschakelaars) die zitten vaak gemonteerd op het verwarmingselement
Info

Hoi Bennie,bedankt,
ik ga er morgen naar kijken, misschien heb ik het niet duidelijk geformuleerd maar de was wordt ook bloedheet, zodat je je er bijna aan brandt.
Ik heb hem over genomen met een leeftijd van 4 jaar maar daar begin ik langzamerhand wel aan te twijfelen omdat de plastic houders waar de sensoren op zitten helemaal blauw uitgeslagen zijn.

Weet jij toevallig waar je kan zijn hoe oud het apparaat is of liggen productie en verkoopdata hel ver uit elkaar?

bedankt alvast weer

gr. Dennis
Info


een droger word altijd heel erg heet , maar als de clixons hun werk niet goed doen zal hij te heet worden of niet verwarmen.als je me de nummers van het typeplaatje geeft misschien kan ik dan wat vinden
Info

Hoi Bennie goedemorgen,

ik kan geen plaatje vinden maar wel deze sticker.
Wat ik het vreemde vind is dat hoe ik het internet ook afstruin ik niks over deze klacht kan vinden   

kan je me wat meer vertellen over die clixons, of ze makkelijk te vervangen zijn of het het financieel waard is deze te vervangen.

Ik heb echt helemaal geen verstand van witgoed op welke manier dan ook  afbeelding het volgende staat er op Nr 40/94921401M-Nr 06757810 Mod. T 7744 CTYpe HT 13
Info


dit is een clixon en die zit op het verwarmingselement(zie foto)meet daar de weerstand eens van en maak het daar gelijk even schoonmtb de leeftijd van de droger, ik las ergens een review uit 2009 van mensen die ook zo'n droger hadden.maar van wanneer tot wanneer deze gefabriceerd is kan ik niet vinden
Info

Hoi Bennie,

ik heb hier en daar even rond gebeld en het  blijkt om meer dan 8 jaar oude machine te gaan.

Ik heb hem zojuist terug gebracht naar de verkopende partij en ga maar voor een nieuwe.

bedankt voor je ondersteuning maar een 4 jaar verschil dat stopt hij maar in zijn b..  Thanks gr.
Info


tja zo kan het natuurlijk ook maar voor de ander die het zelfde probleem hebben met een te lange droogtijd en /of condensatieproblemenvoor deze droger en de vergelijkbare modellen van miele....de langere droogtijd wordt veroorzaakt door (daar is ie weer) een door stof volgezogen ventilatortje aan de voorzijde van de motor en/of een dichtgeslibte (de fijnmazige) zijkant van de condensorvr gr herman witgoed
Gesloten