AEG t59820 warmtepomp droger wordt niet warm

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

hallo
Ik heb een warmtepomp droger, maar deze wordt amper warm, heb de droger helemaal schoongemaakt, alle filters, de condensor is helemaal schoon.
Kap aan de achterkant er af gehad, waar de fan zit (die aangedreven wordt door een snaar via de motor )  alles is dus goed schoon.
Voor goeie lucht circulatie
koolborstel achterop de trommel nog goed
koolborstel onder de trommel ook nog goed
wat zou de reden kunnen zijn dat de droger bijna niet warm wordt?
zou het de ntc sensor kunnen wezen die aan de leiding hangt die de boven de condensor hangt of zou de pomp niet goed werken ??

pomp loopt wel en klink mooi rustig   
leiding van de pomp naar de condensor voelt naar 10 min draaien van de droger koud/lauw aan rest voelt koud aan

hoop dat jullie mij kunnen helpen met de oorzaak te vinden
Info

als ik het goed begrijp werkt hij voor de rest wel maar wordt de was niet droog
Info

opzich wel ja trommel draait netjes, maar lijkt toch dat hij eigenlijk niet warm wordt en na meer dan 2 uur draaien, is de was nog niet droog (3 natte handdoeken) en waterbak ook nog steeds leeg, heb net zo het gevoel dat de vloeistof  niet warm wordt.
Info

je zei dat je alles al had schoonggemaakt ,
dan zou het volgens https://www.euromaxx.nu/DUURT-VEEL-TE-LANG-ZTH485 ook aan de module kunnen liggen, kijk goed of je er defecte componenten op de module kunt zien .

plaats eventueel een paar foto's zodat we mee kunnen kijken
Info

klopt alles is schoon als ik de droger aan zet draait hij netjes beide kanten op naar paar minuten hoor je relais klikken en spint de compressor aan   

vraag me af wat de comprssor doet als de de NTC sensor kapot is
wat de compressor dan doet, dat verhaal van de link klopt op zich wel, maar wat kan er dan aan de print kapot wezen als de compressor draait, moet de leiding van de vloeistof toch eigenlijk warm worden ?
Info


inderdaad, als de koude vloeistof word aangezogen door de compressor dan zou het moeten verdampen en warm worden, maar die sensor zal wel in verbinding staan met de module en als er op de module ook  maar iets defect is kan hij niet meer fatsoenlijk werken, controleren kan altijd baat het niet dan schaadt het niet 
Info

http://www.klusidee.nl/Forum/aeg-droger ... 6425.html dit is ook een soortgelijk verhaal , misschien heb je er wat aan er staat ook bij hoe je de foutcode uitleest dan kan je gerichter zoeken
Info

klopt kan de print altijd controleren 
heb het verhaal van je link ook even gelezen, maar daar hebben ze het over een motor vervangen, zodat ik kan controleren of alles draait.

draait de compressor eigenlijk de hele droog beurt of slaat deze bij een bepaalde temp. uit, tot die weer wat kouder is en gaat hij daarna weer aan ?
Info

ik heb even gegoogled op de werking van een warmtepompdroger en kwam op dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=BWXTANo3OVg  terecht

daarin staat de werking mooi beschreven, en ik denk dat de compressor alleen in werking wordt gezet, als het nodig is, maar dat weet ik niet zeker
Info

de werking was mij al bekend, maar mijn aeg heeft geen condensor voor de compressor langs lopen, waar nog een fan tegen aan blaast, zo als in het filmpje rechts van de machine heb ik wel de compressor zitten en fan. die meer zorgt dat de warmte van de compressor weg kan

dus denk toch dat mijn aeg het anders oplost om de temp. te regelen
Info

probeer in ieder geval te kijken of je een foutcode tevoorschijn kunt halen (staat beschreven in de link naar klusidee) en ik ben wel benieuwd of de module nog intact is
Info


welke module bedoeld u ?? gewoon de print heb nog geen fout code kunnen vinden geeft alleen een e32 aan waar die dat mag doen
Info


ik bedoelde gewoon de printplaat , soms kan je aan de componenten zien of ze kapot zijn,
Info


Kan op de print zo niks vinden misschien een kapot relais Alles ziet er volgens mij goed uit
Info

Ik ben nieuw op deze site en heb ook het probleem van warmtepomp, alles werkt

alleen de warmte pomp en fan bij warmte pomp krijgen geen spanning.
Info

bedoel je dat de compressor niet meer aanslaat?

heb je de droger al gecontroleerd op losse contacten?
Gesloten