Miele T1, Wasdroger vreemd geluid

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
JSP
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2021, 12:32

Miele T1 ;

De droger maakt een vreemd (trillend achtig) geluid, wat kan dit zijn? Is dit misschien de pomp?

The dryer makes a strange sound (vibrating kind of sound), what can it be? Is this perhaps the pump

https://youtu.be/4Q2SbpkrKrU
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Als ik het zo hoor , Dacht ik in eerste instantie, dat het wel eens van de trommel zou kunnen komen, maar goed luisterend, loopt het geluid niet helemaal synchroon met de trommel. Maar ik kan dit niet helemaal zeker stellen, omdat je met de camera beweegt.
Let eens op het merk van de aandrijfriem of dat synchroon voorbij komt met het geluid.
Gooi, als eerste, de trommelriem eens van de poelie af en sluit uit dat het de trommel is.
Is dat nog het geval, neem dan de stekker van de motor eens los.

Ik gok er een beetje op, dat er iets met de ventilator is, een vreemd object of een losse waaier.
Mocht dat niet zijn, dan de stekker motor weer plaatsen en de riem weer vastzetten en van de compressor de stekker trekken.

Dan weet je in ieder geval, in welke richting je zoeken moet.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten