Zanussi TCE 7114 warmte element vervangen

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Mijn vraag
Ik wil graag weten waar het warmte-element zich bevindt, in een ZANUSSI TCE 7114

ik wil hem vervangen, en wil graag weten waar hij precies geplaatst is

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb is het element deze zal ik moeten bestellen
Waarom?
Omdat hij niet meer droogt wil ik dit zelf vervangen, hij draait en hij loopt zijn programma wel helemaal af (piepjes enz werken ook naar behoren)ik zou graag willen weten waar hij zit en of het mogelijk makkelijk toegankelijk is
Of heeft iemand een ander idee waarom hij niet meer warm wordt (hopend op een makkelijk vervangend onderdeel)
Info


het verwarmingselement zit aan de achterkant achter het bolle deel, maar ben je er zeker van dat het element kapot is
Info


Ik ben redelijk zeker, hij begint namelijk na een minuut of 10 te piepen en stopt, en er is geen hete lucht te voelen, ik neem aan dat hij dan in een thermische nood stop komt oid Op het plaatje... zit hij dan onderin bij die 2 bollingen? (foto op zijn kant     ps.  de onderkant is bij dat witte tuitj
Info


en als hij piept, knipperen of branden  er dan ook lampjes die dat anders niet doen, en hoevaak piept hij.dat kan namenlijk de storingscode zijnhet verwarminselement zit volgens mij onder de witte tuit
Info


Het is idd missch wat anders het zijn 3 piepjes en dan een draai pauze en dan gaat hij weer verder en weer 3 piepjes, en zo gaat het door, hij word wel een beetje warm (maar gaat niet door met het programma)ik denk ook net wat je zegt dat het iets anders is  ik heb een foto bijgeplaatst van de lampenzou het iets met de waterbak zijn (die is al leeg) of het filter, maar daar kan ik ook niks aan zien ik hoop dat het plaatje iets verduidelijkt  in de diagnose stand geeft hij op a geen probleem en doorloopt hij alle lampen gewoon als een trein, maar vanaf de knop positie b en verder, blijven alle lampen branden(plaatje2)
Info


Ok ik heb de diagnose doorlopen en er is een E32 fout E32:                               Conductimetric sensor Possible fault:                signal frequency too low. Wiring faulty. Brushes worn/faulty. Electronicboard faulty. Action/machine status :Cycle interruptedwat kan ik hiermee en is dit een groot probleem? (koolstofborstel vies?)
Info


Oke ik heb het borsteltje schoongemaakt http://www.txrx.nl/henri/droger/TCE7114.pdf  (p46)maar nu geeft hij een E51 Motor power triac short-circuited. hm hij word nu wel weer goed heet nadat ik het metaal heb schoongemaakt.maar ik krijg nu dus E51  (p30) hij gaat wel gewoon aan maar na 1minuut ong krijg ik weer de 3 piepjes
Info


wat die E51 betreft ik denk dat de aanloopcondensator niet goed meer op zn plek zit of dat er een los contactje zit bij de motor in de buurtwat de  E32 betreft de koolorstel vies lijkt me niet kan wel versleten zijn dat het slecht contact maaktals ik de tekst vertaal naar nederlands word ik er ook niet veel wijzer van behalve dat de  "Conductimetric sensor"een sensor is op basis van geleiding en dat bij veranderende omstandigheden de geleidbaarheid veranderd van de sensorkan de temperatuursensor zijn of de vochtsensorde koolborstel tegen de trommel is onderdeel van de vochtmeting maak de trommel van binnen ook eens schoon met azijn kan zijn dat er een vettig laagje in de trommel  zit en hij zn vochtigheid niet kan metenmeet de temperatuursensoren op het verwarmingselement is door
Info


Ja idd de aarding (koolstof staafje helemaal schoongemaakt, vijzel weggehaald) Dacht dat het een koolstofstaafje was (borstel is woord niet nee) kheb er nu een natte handdoek indraaien en hij schijnt weer aardig zijn werk te doen. dezehttp://www.txrx.nl/henri/droger/TCE7114.pdf (p46)Goh wat hou ik van computers in apparaten, de trobleshoot begint eigenlijk altijd met een herstart en daarna het "log" of "diagnose systeem" heerlijk...love to be a thinker like a tweaker (scheelt me weer een bom duiten) bedankt voor de hulp
Info


graag gedaan
Gesloten