Samsung droger PNY277PN defect

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Hallo,
Ik heb een Samsung droger, module: DC92-00272A waarvan de PNY277PN is opgeblazen.
De zekering van de module is OK.
Heb de PNY277PN vervangen, de droger heeft daarna goed gewerkt, echter deze is nu ontploft, zekering is nog OK.

Kunt u mij helpen de oorzaak op te sporen?
Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Groetjes,
Juan
Info


hij is dus al voor de 2e keer defect als ik het goed begrijp, bij aeg en nog andere drogers werd aangeraden om de waarde van de veiligheidsweerstand een stapje hoger te doen, misschien is dat bij jouw ook het probleem.moeten we alleen erachter zien te komen welke dat is
Info


Bedankt Bennie voor je reactie,Hoe kan ik een schema van deze module verkrijgen?Dan kunnen we kijken welke weerstand vervangen dient te worden, c.q. welke andere componenten eventueel gemeten moeten worden, zoals diode, opto coupler, etc..Vriendelijke groetJuan*
Info


ik heb geen idee hoe we aan een schema kunnen komen, kan je ook foto's maken van de andere kant misschien  kunnen we zo uitvinden welke het isweerstand hoeft ook niet perse de oorzaak te zijn , misschien zit er verderop in het circuit wel een sluiting waardoor die opgeblazen word
Info


Bennie,Bedankt voor het aanbod.Ik ga eerst zelf aan de slag om het e.e.a. door te meten, kom ik er helemaal niet uit dan maak ikeerst een afspraak met je, goed?Vriendelijke groet,Juan*
Info


Citaat van: estevez op 14 juni 2016, 20:32:11Hallo,Ik heb een Samsung droger, module: DC92-00272A waarvan de PNY277PN is opgeblazen.TNY277PN bedoel je denk ik 
Info


Ja, klopt!Het gaat om de TNY277PN
Gesloten