Samsung SDC3D809 gaat niet meer aan

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
CRC
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2021, 20:42

Hallows Hallo,
Onze Samsung SDC3D809 wasdroger kapte er ineens mee.
Nou ben ik zelf een beetje handig maar zo ad-hoc een nieuwe TNY266P erin planten gaat nog wel redelijk ver.
Ik kom er ook niet helemaal uit welke weerstand ik moet hebben.

Ik zag wel dat in een ander draadje er een gelijkend model aanbod is gekomen.
Maar mijn bordje is toch echt anders.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?

Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
CRC
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2021, 20:42

Voor de duidelijkheid: De TNY266P is geklapt. Er zit een soort deurtje nu bovenop. Die is wel zeker kapot. De weerstandjes lijken heel.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Met deze foto kan ik weinig
Graag wat foto's volgens deze gebruiksaanwijzing op het forum plaatsen

Als een TNY geklapt is, dan is ook de weerstand stuk, want dat is zijn zekering.

Dus graag een foto van het machineplaatje
Een foto van de hele print voor overzicht en dan close ups van de componenten, en deze maken met veel licht.
Want we moeten extreem uitvergroten om wat te kunnen zien op afstand.
ik weet niet hoe jouw soldeervaardigheden zijn. Maar daarover later.
Je moet wat grotere weerstanden zoeken en die even meten als je helemaal oneindige weerstand meet weet je zeker dat ze stuk zijn. Maar je kunt ook ergens anders door heen meten, zolang ze niet van de print verwijderd zijn.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten