Bosch Maxx7 Sensitive droger draait niet meer

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Hallo, wie kan mij helpen?Ik heb een Bosch Maxx7 Sensitive condens droger waar na een tijdje draaien de lampjes van het filter en reservoir gaan knipperen. Ik heb alles al helemaal schoongemaakt ook het filter en de holte waar het filter in zit zat vol stofresten. Ik weet niet wat ik fout doe, of zou ik toch een monteur moeten bellen?Alvast bedankt

Groetjes Henriette
Info

Wordt hij wel warm?
Verwijder bovenblad en zijkanten.
Maak alles, wat je ziet, stof vrij.
Verwijder het pompje en maak deze schoon, maak ook de ruimte, waar hij in hangt, schoon.
Verwijder bult aan de achterzijde en maak hier ook alles schoon.
Maak het element zelf ook schoon.
Als hij niet warm wordt controleer dan ook de linker beveiliging op het element.
Hier zit mogelijk een klein reset knopje op.
Druk deze in en probeer dan opnieuw.
Je kunt hem even kort laten draaien zonder afdek plaat op het element om te zien of hij warm wordt.
Info

Dank je wel voor je advies Harry
Hij wordt trouwens wel warm.
Maar ik ga het vanavond proberen moet zo naar mijn werk.
Ik kan hem echt niet missen.

Groetjes Henriette
Info


Hoihoi,ik heb gedaan wat je geadviseerd had maar het viel eigenlijk best mee wat stofresten betrof.Heb 1x een wasje erin gedaan en hij heeft het programma helemaal afgedraaid en hoop dat ie het nu blijft doen
Info

Hoi,

Ik heb hetzelfde model  en probleem.
Heb het al verschillende keren stofvrij gemaakt binnenkant maar blijft het alarm filter vol geven.

Hij wordt wel degelijk warm.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Info


heb je het pompje ook al schoongemaakt, misschien blijft het vlottertje hangen , loop anders de hele waterweg eens langs vanaf het reservoir
Gesloten