Bosch Maxx 6 Sensitive Droogt niet en slaat uit

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info


Goedenavond,Ik heb sinds vanavond een probleem met mijn Bosch Maxx 6 Sensitive. Hij droogt niet en slaat uit na een paar minuten en geeft 3 piepjes, dan gaat het lampje "losmaken / klaar" branden. Hij wordt ook niet warm.Ik heb alle filters schoon gemaakt, water reservoir is leeg. Heeft iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn en wat ik daar aan kan doen?Bij voorbaat dank!Mvg
Info


branden er nog meer lampjes
Info


Nee, alleen "losmaken / klaar"
Info


ik denk dat het de vochtmeting is , wil je de nummers uit de deurrand geven dan kan ik kijken hoe de vochtmeting werkt
Info


E-Nr. WTE86100NL/08 FD 8710 200251
Info


ik kan niet vinden hoe de vochtmeting bij deze droger werkt, haal het bovenblad er is af en kijk even of er een koolborstel tegen de trommel aanzit of een soort van kwastje wat  geleid
Info


Ik ga dit morgen ochtend doen. Mocht wat u vraagt het geval zijn, wat moet ik dan doen?
Info


kijken of het niet versleten is of vuil , als het geen contact maakt denkt de machine dat al het vocht eruit is en zegt hij dat het klaar is
Info


Ik heb de bovenkant eraf gehaald maar zie geen koolborstel of kwast (zie foto)
Info


Foto andere zijde
Info


Heb het probleem gevonden! Het verwarmings element was wat stoffig, schoongemaakt en op de rode Reset knop op het element gedrukt. Hij werkt weer als vanouds! @ Bennie, dank voor de hulp iig
Info


okay dat verklaard ook dat hij niet warm werd want dan komt er geen spanning op het element, ik ben misleid omdat hij zei dat hij klaar was , maar ik heb intussen de vochtsensor gevonden mocht je dat willen weten zie afbeelding.
Info


Hartelijk dank!
Gesloten