Bosch WTE84100NL/03 FD 8604 200217 droogt niet goed

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
JVS
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2020, 17:00

Hallo ,

Onze wasdroger werkt momenteel niet echt goed. De was blijft vochtig , ook bij diverse programma's .
Het gaat om een Bosch droger met serie nummer E nr : WTE84100NL/03 FD 8604 200217.
Weten jullie waar dit aan kan liggen.

Alvast bedankt voor het meedenken :D

Groetjes Joost
Gebruikersavatar
Tukkertje
Beheerder
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 nov 2018, 21:50

Dag Joost.

Begin maar eens met de filters,
Leg ze maar eens een nachtje in de azijn.
Grote kans dat ze verstopt zitten en zo de luchtstroom door je toestel verstoren.
IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER, YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM
Fixed? thanks us with :beer::beer::beer:
JVS
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2020, 17:00

Hallo Bennie,

Dank je wel voor je reactie.
Bedoel je de gebruikelijke filters . want deze hou ik goed bij en zijn schoon. Ook het filter bij de pomp maak ik regelmatig schoon. Voor de zekerheid ga ik het zeker even na lopen.

Grt Joost
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Heb je de warmtewisselaar al eens onder de douche gezet?
Dit zowel in de kanalen van voor naar achteren, als ook de kanalen van links naar rechts.
Ook de voorste ventilator wil wel eens een verstopping hebben waar een kindersok of zoiets de fan blokkeert. Kijk eens goed in het kanaal van het deuropeningsfilter rechts naar beneden.
Want alles duidt op een slechte luchtdoorstroming.
Er zijn twee ventilatoren, die kunnen ook los op de as liggen en geen opbrengst hebben.
Ook zij kunnen vervuild zijn.

Meet eens de stroom tijdens bedrijf, er zou ook een deel van het element defect kunnen zijn.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
JVS
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2020, 17:00

Hallo Lampje,

Dank je voor de tips . ik ga het onderzoeken.

Met vriendelijke groet,

Joost
JVS
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 okt 2020, 17:00

Hallo Lampje,

Mijn oprechte excuses voor het niet reageren. Ben ik vergeten en ik waardeer de adviezen en tips enorm.
Inmiddels draait de wasdroger weer na het goed schoonmaken van de roosters en lucht gangen.

Met vriendelijke groet,

Joost
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Dat is mooi om te horen, weer een machine gered van de stort.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten