AEG T76785NIH fout EH0 naar onbekend probleem?

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
MGN
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2021, 13:55

Merk: AEG
Model: T76785NIH
Type: TC12H6MHP
Product nummer: 916 097 674 00

Droger werkte niet goed, fout EH0 via het forum ontdekt dat dit het veiligheidsrelais was, soldering los en relais vervangen.
Droger gaf geen probleem meer en draaide het natte wasje netjes droog.

Maar wanneer de droger uit gaat in stand-by, dus stekker in stopcontact, maar de display uit, gaat deze niet meer aan, de stekker moet verwijderd worden tot alle stroom is weg gevloeid, dan kan de stekker er weer in, en kan ik weer een wasje droog draaien.
Laatst gewijzigd door MGN op 19 mar 2021, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Graag het productnummer ook vermelden Want zonder dat kan ik niets vinden.

Staat er wel spanning op de aansluiting van de print achter de keuzeschakelaar?
EHO is niet alleen veiligheidsrelais maar kan ook een relatie hebben met het deurcontact.
Aan de andere kant denk ik richting LNK linkswitch.

Maar dat zal je moeten meten.

Kijk wel uit, want de print is regelrecht verbonden met het net, dus ook de 12 volt kan hier dodelijk zijn bij aanraking. Kijk ook eens de elco's na of ze geen "bol dakje" hebben.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MGN
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2021, 13:55

Ik vind 't wel raar dat wanneer die uit stand-by moet komen, dus met de schakelaar op het bedieningspaneel, dat het apparaat niet meer aan gaat, verwijder je de stekker en doet de stekker er later weer in, dan werkt alles weer gewoon. Ik zal morgen eens kijken naar bolle elco’s

Ps, waar vind ik het product nummer?
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

AEG Product Nummer Code PNC.jpg
Ergens rondom de deur

De machine staat niet standby als de keuzeschakelaar op nul staat, hij staat uitgeschakeld.

En nee, dat is niet zo raar, want dat heeft er alles mee te maken dat als je de machine uitzet, je 50% kans hebt dat de spanning er nog op blijft staan.

Want alles wordt enkelpolig geschakeld in witgoed en dan is het maar de vraag, in welke positie de stekker in het wandcontact zit en alleen de nul geschakeld wordt of dat de fase geschakeld wordt.
En door de stekker te trekken, de voedingsaders nul en fase wel worden afgeschakeld en de processor een reset krijgt bij inschakelen.
Het zou kunnen, dat als je de stekker draait, dit probleem zich niet meer openbaart, maar natuurlijk zit er ergens een component die niet helemaal jofel is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
MGN
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2021, 13:55

Ik heb het product nummer toegevoegd.

Ik zal eens kijken waar moet ik beginnen met meten.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Ik zie dat je een machine hebt met 2 printkaarten.
Dus is het goed observeren wat hij wel en wat hij niet doet.

Misschien heb je hier wat aan? Warmtepomp droger foutzoeken en foutcodes
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten