Siemens WTXL2502NL07 stopt na 10 minuten

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
AD6
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2021, 16:55

Goede middag onze Siemens wasdroger (condens droger) WTXL2502NL stopt ermee na circa 10 / 15 minuten.
Filters zijn schoon.
Wasdroger is opengemaakt en schoon gemaakt.

Het lijkt erop dat na de 10 / 15 minuten de wasdroger stopt, omdat hij te warm wordt, of zijn vocht niet kan overpompen in de lade.

Wie heeft een idee voor een oplossing?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Graag had ik van jou het E-nummer zonder dat, kan ik alleen maar gissen.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Wat heb je precies schoon gemaakt?
Zijn de filters een nacht in de azijn geweest?
Is de ventilator open geweest?
Heb je pomp en vlotter er uit gehad?
Geeft hij een foutcode af?
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
AD6
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 feb 2021, 16:55

Beste Lampje,
Dank voor uw bericht.

Alle nummers op de wasdroger zijn WTXL 2502 NL / 07FD 8409 200051

Op het scherm is er geen foutmelding.

Alles is goed schoongemaakt, hiervoor zijn verschillende kanten van de wasdroger verwijderd.
Ook de ventilator is schoongemaakt.

Geen idee of de pomp en de vlotter eruit gehaald moeten worden. Is hiervoor ergens een filmpje?

Ook verschillende stekkertjes eruit gehaald en schoongemaakt.

Weet nu even niet meer wat te doen.

Het droogprogramma stopt na circa 10 / 15 minuten.

De slang die naar de water opvangbak / lade voert heb ik van bovenaf doorgeblazen hoor dan wel het water bubbelen. Lijkt dus schoon.
Er komt geen water in de opvangbak / lade.

Ook niet als er kletsnatte handdoeken in de droger worden gestopt en het programma wordt gestart, na 10 / 15 minuten stopt het programma.
Het programma werkt weer na ongeveer 10 minuten wachten en weer op de startknop drukken.

Hoop dat u een oplossing heeft.

Vriendelijke groet,
Aad
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Ik zit even met een probleem.


De condensdrogers van Bosch Siemens die ik ken, hebben allemaal hun pompcompartiment aan de linkerzijde achter, of aan de achterzijde links zitten.
Maar op deze tekening lijkt het er op dat deze ergens onder de motor zou moeten zitten aan de rechterhand.

Als je de bovendeksel er af haalt moet je kunnen zien hoe de slangen lopen.

Als dat het geval is dan graag wat foto's plaatsen

condensafvoer.png
Ik heb niet gelezen dat je de condensor zowel in x richting als in y richting een douchebeurt hebt gegeven.
Het vlotter en pompcompartiment raakt nogal eens verstopt met een vieze brij. Deze omgeving dus grondig schoonmaken.
En de vloer onder de condensor spoelen met heet water wat je weer wegzuigt in het pompcompartiment totdat er geen troep meer meekomt met een natzuiger



zie ook de artikelen:
Spoelen, Hulpstuk leegzuigen sump voor natzuiger
Spoelen, natzuiger voor waterafvoer
Spoelset schoonmaken condensor
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten